Kirjoittaja Aihe: Vista  (Luettu 31724 kertaa)

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #40 : 07.09.06 - klo:10.39 »
Saa nyt nähdä tuleeko Vistasta kuitenkin
pakkohankinta.
Ei taatusti tule.

Qwerty

  • Vieras
Re: Vista
« Vastaus #41 : 07.09.06 - klo:11.05 »
Ei taatusti tule.

No PC-pelaajille ja monille ammattilaisgraafikoille yms. siitä kyllä varmastikin tulee.
Tai pelkästään sen takia, että se on yksinkertaisesti paras käyttöjärjestelmä monien
käyttöön. Mahdollisesti (toivottavasti ei) myös niille, jotka haluavat Internetissä esimerkiksi
käyttää video-palveluita tai katsella/kuunnella elokuvia ja musiikkia. DRM:llä tulee
olemaan suuri merkitys.

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #42 : 07.09.06 - klo:11.11 »
Puhuinkin itsestäni ;)

evil terrorist

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 60
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #43 : 07.09.06 - klo:12.41 »
Ei taatusti tule.

No PC-pelaajille ja monille ammattilaisgraafikoille yms. siitä kyllä varmastikin tulee.
Tai pelkästään sen takia, että se on yksinkertaisesti paras käyttöjärjestelmä monien
käyttöön. Mahdollisesti (toivottavasti ei) myös niille, jotka haluavat Internetissä esimerkiksi
käyttää video-palveluita tai katsella/kuunnella elokuvia ja musiikkia. DRM:llä tulee
olemaan suuri merkitys.
Onko valtaosalla pc-pelien tekijöillä vielä pitkään aikaan vistan ilmestyttyä rohkeutta / halua julkaista pelejä jotka toimivat ainoastaan vistalla? Minä en ainakaan olisi satavarma kun nykyäänkin pelit toimii usein windows kakstonnisella ja joskus jopa 98:lla.

Windows XP, kaikkine vikoineenkin, on mielestäni saavuttanut sellaisen tason, että ei keskivertoihmistä välttämättä kiinnosta vaihtaa. Tottakai Microsoft kaikin tavoin yrittää pakottaa vaihtamaan vistaan, ja tuleehan se valmiiden konepakettien mukana joka tapauksessa.

DRM on myöskin alkanut viime aikoina kohtaamaan yhä enemmän ja näkyvämmin vastustusta: sekä applen että microsoftin suojaukset on murrettu, drm-vapaita nettipalveluita ollaan pystyttämässä koko ajan lisää, applea ollaan "kuulusteltu" viranomaisten toimesta koska sen musakaupan katsotaan olevan kuluttajille epäreilu, yms...
Osa ihmisistä on lopettanut windowsin käyttämisen pelkästään drm:n aiheuttaman ketutuksen takia. Tällä hetkellä DRM ikävä kyllä hallitsee, mutta tulevaisuudessa ehkä ei?

Qwerty

  • Vieras
Re: Vista
« Vastaus #44 : 07.09.06 - klo:13.19 »
Onko valtaosalla pc-pelien tekijöillä vielä pitkään aikaan vistan ilmestyttyä rohkeutta / halua julkaista pelejä jotka toimivat ainoastaan vistalla?

Windows XP, kaikkine vikoineenkin, on mielestäni saavuttanut sellaisen tason, että ei keskivertoihmistä välttämättä kiinnosta vaihtaa.

Tällä hetkellä DRM ikävä kyllä hallitsee, mutta tulevaisuudessa ehkä ei?

Hyviä pointteja. Vaikeahan noille on kenenkään vastauksia antaa vielä tässä vaiheessa, joten nähtäväksi jää...
Pitkän aikaa Vistan leviäminen tulee varmastikin kyllä viemään.

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #45 : 07.09.06 - klo:14.04 »
No PC-pelaajille ja monille ammattilaisgraafikoille yms. siitä kyllä varmastikin tulee.
Eikös ammattilaisgraafikot luota Macciin?

Lainaus
Tai pelkästään sen takia, että se on yksinkertaisesti paras käyttöjärjestelmä monien
käyttöön
Mikä siitä tekee parhaan käyttöjärjestelmän monien käyttöön?


moonstone

  • Vieras
Re: Vista
« Vastaus #46 : 07.09.06 - klo:14.31 »
Osa ihmisistä on lopettanut windowsin käyttämisen pelkästään drm:n aiheuttaman ketutuksen takia. Tällä hetkellä DRM ikävä kyllä hallitsee, mutta tulevaisuudessa ehkä ei?

Itselläni tämä on juuri yksi suurimmista syistä siihen, etten halua koskea kuin pakotettuna Windows XP käyttöjärjestelmään (ja siinä sivussa muihin Microsoftin tuotteisiin).

En halua, että minulle sanotaan, 1. mitä saan käyttää, 2. missä saan käyttää ja 3. milloin saan käyttää. Enkä myöskään halua, että minulle on valmiiksi tehty kokonaisuus jota ei voi muokata eikä säätää mieleisekseen. Haluan, että minulla on mahdollisuus vaikuttaa järjestelmän kehitykseen (vaikka ohjelmoinnin muodossa). Haluan myös mahdollisuuden jakaa ja opastaa muita ihmisiä käyttämään samoja sovelluksia.

En pidä ongelmana ettei wmv klipit näy tai flash ei toimi. Sitäpaitsi kun aikaa kuluu kyllä nekin urkitaan. Kohtahan mm. mp3 patentti vapautuu (n 3 vuoden päästä), jolloin senkin tuen voi sisällyttää käyttöjärjestelmäänsä vapaasti.

shovi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 32
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #47 : 07.09.06 - klo:14.40 »
No PC-pelaajille ja monille ammattilaisgraafikoille yms. siitä kyllä varmastikin tulee.
Tai pelkästään sen takia, että se on yksinkertaisesti paras käyttöjärjestelmä monien
käyttöön. Mahdollisesti (toivottavasti ei) myös niille, jotka haluavat Internetissä esimerkiksi
käyttää video-palveluita tai katsella/kuunnella elokuvia ja musiikkia. DRM:llä tulee
olemaan suuri merkitys.

Niin kauan kuin on Os X, vista ei todellakaan tule olemaan ammattigraafikolle pakkohankinta.

Qwerty

  • Vieras
Re: Vista
« Vastaus #48 : 07.09.06 - klo:14.42 »
Mikä siitä tekee parhaan käyttöjärjestelmän monien käyttöön?

Heh ei vielä mikään.
Kirjoitin kömpelösti, mutta tarkoitin että samoista syistä kuin XP on tällä hetkellä paras
monien käyttöön, niin uskon että myös Vista tulee olemaan.
(Ai miksi XP on paras monien käyttöön...? ;)

moonstone

  • Vieras
Re: Vista
« Vastaus #49 : 07.09.06 - klo:14.56 »
(Ai miksi XP on paras monien käyttöön...? ;)

Varmaankin se, että raha ajaa aatteen edelle :)

Softabisneksessä monopolit ovat enemmänkin sääntö kuin poikkeus. Softabisneksessä on myös helppo päästä monopoliasemaan = tehdään jokin kriittinen softa jolle ei ole kilpailijaa ja sitten vaan tehdään asiat mahdollisimman vaikeiksi mahdollisille tuleville kilpailijoille.

Qwerty

  • Vieras
Re: Vista
« Vastaus #50 : 07.09.06 - klo:14.59 »
Eikös ammattilaisgraafikot luota Macciin?

Niin kauan kuin on Os X, vista ei todellakaan tule olemaan ammattigraafikolle pakkohankinta.

Olette kyllä oikeassa. En huomioinut Macia ollenkaan.
« Viimeksi muokattu: 08.09.06 - klo:17.59 kirjoittanut Qwerty »

Ankka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 931
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #51 : 07.09.06 - klo:16.45 »
Saa nyt nähdä tuleeko Vistasta kuitenkin
pakkohankinta.

Mikäs siitä moisen tekis...

eap

  • Vieras
Re: Vista
« Vastaus #52 : 07.09.06 - klo:16.56 »
Mikä siitä tekee parhaan käyttöjärjestelmän monien käyttöön?

Heh ei vielä mikään.
Kirjoitin kömpelösti, mutta tarkoitin että samoista syistä kuin XP on tällä hetkellä paras
monien käyttöön, niin uskon että myös Vista tulee olemaan.
(Ai miksi XP on paras monien käyttöön...? ;)

Tietysti makuasiat ovat makuasioita, minulle on vielä tähän asti MS puolelta riittänyt W2K. Eli ei tullut XP:stä pakkohankintaa, lähinnä siitä syystä että olen perin juurin kyllästynyt veljieni XP-koneiden virittelyyn ja ylläpitoon. Omasta mielestäni W2K hakkaa XP:n kaikissa suhteissa.

Annan varmaan W2K:n olla toisella koneella asennettuna muinaismuistona  ;D . Lopuksi vielä selityksenä, että pasianssi on ainoa peli mitä pelaan tietokoneella.

Qwerty

  • Vieras
Re: Vista
« Vastaus #53 : 07.09.06 - klo:17.12 »
Tietysti makuasiat ovat makuasioita, minulle on vielä tähän asti MS puolelta riittänyt W2K. Eli ei tullut XP:stä pakkohankintaa, lähinnä siitä syystä että olen perin juurin kyllästynyt veljieni XP-koneiden virittelyyn ja ylläpitoon. Omasta mielestäni W2K hakkaa XP:n kaikissa suhteissa.

No itseasiassa todella monet tuntuu pitävän enempi W2000:sta kuin XP:stä. En kyllä aivan
varma, että miksi :). Itselläni ei ollut minkäänlaista ongelmaa W2000:n tai XP:n kanssa ja
pidän kyllä molempia todella loistavina käyttöjärjestelminä. Onhan noiden käyttö kyllä jäänyt
vähemmälle, kun pelailtuakaan ei juuri tule (GNOME-Mahhjong, Nethack ja Hattrick riittää :).

Vistaa olen parhaillaan hakemassa:
http://download.windowsvista.com/preview/rc1/en/download.htm

Regel

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1090
  • Lucid
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #54 : 07.09.06 - klo:21.54 »
Itse kyllä ostan Vistan päivitysversion - varmaan Home Premium tjs. Samalla ostan sen kun ostan uuden DX10 tukevan näytönohjaimen jossain ensi vuoden puolella. Pääasiassa tulee pelaamiseen.

Minä ajattelin olla ostamatta Vistaa ja käydä säästyneillä rahoilla tyttären luona Lontoossa.  ;)

Teepä niin. Kuulostaa hyvältä. Alaikäisenä ei minulla sellaisia ole, joten sama laittaa rahat tällaiseen turhaan.

Qwerty

  • Vieras
Re: Vista
« Vastaus #55 : 07.09.06 - klo:22.15 »

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Re: Vista
« Vastaus #56 : 08.09.06 - klo:09.42 »
Hehhheh, ai nyt se on EUn vika ettei ne saa softaansa valmiiksi/julkaistua  ;D
http://www.itviikko.fi/page.php?page_id=15&news_id=200611990&rss=8

eap

  • Vieras
Re: Vista
« Vastaus #57 : 08.09.06 - klo:12.04 »
Itse kyllä ostan Vistan päivitysversion - varmaan Home Premium tjs. Samalla ostan sen kun ostan uuden DX10 tukevan näytönohjaimen jossain ensi vuoden puolella. Pääasiassa tulee pelaamiseen.

Minä ajattelin olla ostamatta Vistaa ja käydä säästyneillä rahoilla tyttären luona Lontoossa.  ;)

Teepä niin. Kuulostaa hyvältä. Alaikäisenä ei minulla sellaisia ole, joten sama laittaa rahat tällaiseen turhaan.
En minä tulkitse asiaa niin, että tuhlaisit rahasi johonkin turhaan, ikä tuo mukanaan erilaisia arvostuksia ja tarpeita. Onhan todella hyvä, että jokainen saa vapaasti valita ja tutustua erilaisiin käyttiksiin.

Ei Vista minullekaan varmasti oudoksi jää, vaikka en sitä omille koneilleni laitakaan.Varmasti sukulaisten ilmaisena atk-tukena sekin tulee tutuksi  :)  ja työnantajan koneella.

isvard

  • Vieras
Re: Vista
« Vastaus #58 : 08.09.06 - klo:12.56 »
Minä noita tietokone lehden uutiskirjeitä lueskelen ja joskus alkuviikosta kerrottiin et xp,hen päivitysversio maksais jotai 90 dollaria , ja tänään tais joku internet guru sanoa et dns (vaimitänenyton) palvelimet poksahtelee ympäri maalimaa ja joudutaan viel vistantakia nuoleen postimerkkejä, asentelen täs xp'tä uusiks kun ei muka enään mahtunu 7 gigan asemaan vaik eheytti ja pakkas ja poisti vanhat palautuspisteet ( palauttaminen saa ainakin mun masiinan vallan veikeeseen kuntoon) että jos Vistaan on lisätty näitä hienouksia viel lisää niin tunkiolle täytys nakata moinen peli.

Qwerty

  • Vieras
Re: Vista
« Vastaus #59 : 08.09.06 - klo:16.51 »
... ja tänään tais joku internet guru sanoa et dns (vaimitänenyton) palvelimet poksahtelee ympäri maalimaa ja joudutaan viel vistantakia nuoleen postimerkkejä ...

Will Vista stall Net traffic?
Vista's role in Imminent Net Death overstated