Kirjoittaja Aihe: Mokkula ja wlan yhteiskäyttö ei suju  (Luettu 1947 kertaa)

joubuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 128
    • Profiili
Mokkula ja wlan yhteiskäyttö ei suju
« : 28.02.12 - klo:14.50 »
Hei!
Minulla on Nokian mokkula CS-17 yhteys nettiin joka toimii. Sitten minulla on WLAn -verkko tulostimen ja PS3 kanssa.
ongelma on se kun pöytäkoneessa yhdistaa WLAN:iin niin silloin ei pääse mokkulalla Internettiin. Mokkulan yhteys näyttäisi olevan auki, sisään tulee dataa mutta ulos ei mene mitään. Heti kun otat pois WLAn yhteyden niin yhteys mokkulalla toimiii.
Eli WLAn ja mokkulayhteys eivät voi olla samaan aikaan päällä.

Olisiko jollakulla ratkaisua tähän ongelmaan.

fossiili

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 785
    • Profiili
Vs: Mokkula ja wlan yhteiskäyttö ei suju
« Vastaus #1 : 08.03.12 - klo:11.05 »
On runsaasti reitittimiä, joihin voi yhdistää mokkulan ja joissa on myös langaton verkko. Lisäksi tietenkin portteja suoralle kaapeliyhteydelle. Hinta jossain 50 € tienoilla. Näiden laitteiden käyttö myös muuttuu koko ajan, joten ko. reitittimen voi saada joltakin halvalla tai ilmaiseksi.

Tykkääkö reititin tietystä mokkulasta on syytä varmistaa kokeilemalla. Noin vuosi sitten minulla oli yhden merkin kanssa ongelmia, ratkaisuksi toinen reititin ja nyt toimii heikossakin Elisan verkossa saaristossa.

Pahvi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: Mokkula ja wlan yhteiskäyttö ei suju
« Vastaus #2 : 18.03.12 - klo:13.28 »
Hei!
Minulla on Nokian mokkula CS-17 yhteys nettiin joka toimii. Sitten minulla on WLAn -verkko tulostimen ja PS3 kanssa.
ongelma on se kun pöytäkoneessa yhdistaa WLAN:iin niin silloin ei pääse mokkulalla Internettiin. Mokkulan yhteys näyttäisi olevan auki, sisään tulee dataa mutta ulos ei mene mitään. Heti kun otat pois WLAn yhteyden niin yhteys mokkulalla toimiii.
Eli WLAn ja mokkulayhteys eivät voi olla samaan aikaan päällä.

Olisiko jollakulla ratkaisua tähän ongelmaan.

Vähän samantyylisiä ongelmia on esiintynyt täälläkin.
Minulla jos eth0 yhteys on päällä, niin mokkula ei laske nettiin. Mokkula kyllä on tulilla.
Ikäänkuin reititys ei toimi tai jotain. Kone ei tiedä minne paketit pitäisi laittaa.
Joku viisaampi varmaan tietää paremmin.
« Viimeksi muokattu: 18.03.12 - klo:13.48 kirjoittanut Pahvi »