Ohjelmat pyörii niin pitkään Linuxilla kun niitä joku ylläpitää ja mikään suosittu ohjelma tuskin on vähään aikaan mihinkään katoamassa. Yleisesti avoimen lähdekoodin ohjelmistoilla menee paremmin kuin koskaa ja kehitys on huikean nopeaa.
Kiitos Teho, lohdullista kuulla. Itse olen vuoden sisään melkeinpä äimän käkenä katsellut missä mennään GIS-puolella (GIS = Geographic Information Systems), ja koossa ja tuotannossa on Linux-palvelin tuottamassa karttoja nettiin avoimen koodin softalla, tosin vasta vähän. Lisää tuli parikin ohjelmaa eilen, ja olen hämmästynyt laadusta
Tiedossa on myös, että ainakin yhden ohjelmiston kehitystä on Suomesta tuettu ja jälki on hyvää dokumentointia myöten.
Noita GTK-Qt -juttuja kyselin toisaalta osaksi sen vuoksi, että ne liittyvät grafiikkapuoleen, ja se jos mikä laahaa vielä perässä aika tavalla. Tehokoneesta ja erinomaisen tehokkaasta Nvidian ohjaimesta huolimatta raskaammat videot toimivat huonosti. Repeilevät kaikista VDPAU-kiihdytyksistä huolimatta. Tämä harmittaa melkoisesti.