Kirjoittaja Aihe: Firefox/kadonnut ominaisuus  (Luettu 1913 kertaa)

Seniorinörtti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 44
    • Profiili
Firefox/kadonnut ominaisuus
« : 29.01.12 - klo:12.17 »

  Firefox päivittyi tänään versioon 9.0.1. Käyttöjärjestelmä Lucid 10.04LTS.
Alkuperäisessä firefoxissa oli mielestäni hyvä ominaisuus, pystyi tallentamaan navigointipalkkiin usein käyttämiä nettiosoitteitä kuten Ubuntu suomi, Veikkaus.fi, MTV3 jne. nämä sai sitten käyttöön klikkaamalla hiiren oikeaan korvaan ja valikko tuli näkyviin, mistä sitten valitsi halutun osoitteen. Ei tarvinnut käyttää kirjanmerkkivalikkoa, joka monesti on hyvinkin pitkä.

Miten tämän kadonneen ominaisuuden saisi takaisin vai saako? Itse en vielä onnistunut.

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Firefox/kadonnut ominaisuus
« Vastaus #1 : 29.01.12 - klo:12.47 »
Se palkki tulee kyllä näkyviin, kun oikeassa kohtaa klikkaa hiiren oikealla näppäimellä. Vai pitikö siinä ensin laittaa ne menut näkyviin myös. Yleensä vedän sitten kirjanmerkkipalkin sitten sinne ylös vielä läppäreissä.

Täysin idioottimaista älyttömien (Chrome, IE) selainten kopiointia minun mielestä.

Seniorinörtti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 44
    • Profiili
Vs: Firefox/kadonnut ominaisuus
« Vastaus #2 : 29.01.12 - klo:15.46 »
Se palkki tulee kyllä näkyviin, kun oikeassa kohtaa klikkaa hiiren oikealla näppäimellä. Vai pitikö siinä ensin laittaa ne menut näkyviin myös. Yleensä vedän sitten kirjanmerkkipalkin sitten sinne ylös vielä läppäreissä.

Täysin idioottimaista älyttömien (Chrome, IE) selainten kopiointia minun mielestä.

Navigointipalkki ei ole ongelma vaan miten saan halutut osoitteet tallennettua siihen niin että voin klikkaamalla ottaa haluttu osoite käyttöön kun tarve on.

J3K

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 193
    • Profiili
Vs: Firefox/kadonnut ominaisuus
« Vastaus #3 : 29.01.12 - klo:16.06 »
Hmm... Tarkoitatko tämänkaltaista ratkaisua, oletuksena noiden kuvakkeiden vieressä on myös otsikko?

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Firefox/kadonnut ominaisuus
« Vastaus #4 : 29.01.12 - klo:16.28 »
Onko sinulla edes näkyvissä se oikea palkki?



Siihen saa sitten sivut tallennettua esim. vetämällä osoitepalkista.

Firefoxin parhaita puolia on aina ollut tuo kirjanmerkkien helppo käsiteltävyys, joten on vaikea ymmärtää huonojen ominaisuuksien kopiointia muista selaimista.