Kirjoittaja Aihe: Nokia N9 ja Ubuntu?  (Luettu 2285 kertaa)

tjka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 144
    • Profiili
Nokia N9 ja Ubuntu?
« : 28.01.12 - klo:13.10 »
Onko kellään kokemuksia Ubuntu työaseman ja Nokian N9 puhelimen yhteensopivuudesta? Tämä kysymys siksi että Meegohan on jonkinlainen Linux eli onnistuuko tässä tapauksessa Linux työvälineillä esim. osoitekirjan, kalenterin muokkaus, varmistukset jne? Vai pitääkö edelleen olla jossain koneessa Windows ja PC Suite ohjelmisto?

-tjka-

tjr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Nokia N9 ja Ubuntu?
« Vastaus #1 : 15.02.12 - klo:11.18 »
Tää ei nyt ihan suoraan vastaa kysymykseen, mutta seuraavassa miten oon käyttäny n9:ä niissä tapauksissa missä joskus aikaisemmin oon tarvinnu puhelimen ja koneen yhteyttä:

kontaktien, sähköpostin ja kalenterin synkkaus: noi on mulla gmailissa tai jossain muussa exchange server yhteensopivassa palvelimessa, johon n9 juttelee suoraan

massamuisti: toimii ubuntussa

modeemi: n9:stä saa tehtyä wlan-tukiaseman, johon tietokone voi ottaa suoraan kiinni.

Eli en oikeastaan ole edes kaivannut mitään pc-suite ohjelmistoa ainakaan vielä. tarvittaessahan tohon voi ottaa suoraan ssh-yhteyden, minkä läpi voi myös tehdä kaikenlaista.

tjka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 144
    • Profiili
Vs: Nokia N9 ja Ubuntu?
« Vastaus #2 : 20.02.12 - klo:10.54 »
Kiitos tiedoista. Olen tässä nyt kahden vaiheilla, eli Samsung Galaxy S II (ja siihen Airdroid sovellus) tai sitten tuo N9.

-tjka-