Kirjoittaja Aihe: W-LAN ei enää toimi kaikilla tukiasemilla  (Luettu 1285 kertaa)

HifiTollo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 116
    • Profiili
W-LAN ei enää toimi kaikilla tukiasemilla
« : 26.01.12 - klo:22.36 »
Ubuntu 10.04
Acer Aspire One 150

Aikaisemmin toimi useitten sellaisten tukiasemien kanssa, joitten kanssa yhteys ei enää synny.

Kotonani olevilla Buffalo Air Station ja D-Link -tukiasemilla toimii kuin junan vessa.

Mutta esimerkiksi Espoon kirjastoissa, missä olen ennen asioinut (Tapiola, Matinkylän Iso-Omena...) ei langatonta yhteyttä enää synny. Tukiasemat näkyvät kyllä listassa, ja kun jotakin niistä klikkaa, jonkintasoinen radioyhteys syntyy. Kuitenkin kun avaa selaimen, jolloin ennen joutui sisäänkirjautumissivulle (osoite joku arubanetworks) niin nyt tulee vain virheilmoitus.

Samoin CiaoCaffe:ssa valitessaan tukiaseman pääsee kirjoittamaan tukiaseman salasanan, mutta yhteys ei synny vaan palaa uudelleen kyselemään salasanaa.

Toisella, Windows-koneella toimii samaan aikaan näillä tukiasemilla. Harmillista.

Onko Ubuntussa jokin muuttunut, kun ennen samalla koneella samoissa paikoissa toimi?


jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: W-LAN ei enää toimi kaikilla tukiasemilla
« Vastaus #1 : 27.01.12 - klo:05.34 »
Ubuntu 10.04
Acer Aspire One 150

Aikaisemmin toimi useitten sellaisten tukiasemien kanssa, joitten kanssa yhteys ei enää synny.

Kotonani olevilla Buffalo Air Station ja D-Link -tukiasemilla toimii kuin junan vessa.

Mutta esimerkiksi Espoon kirjastoissa, missä olen ennen asioinut (Tapiola, Matinkylän Iso-Omena...) ei langatonta yhteyttä enää synny. Tukiasemat näkyvät kyllä listassa, ja kun jotakin niistä klikkaa, jonkintasoinen radioyhteys syntyy. Kuitenkin kun avaa selaimen, jolloin ennen joutui sisäänkirjautumissivulle (osoite joku arubanetworks) niin nyt tulee vain virheilmoitus.

Samoin CiaoCaffe:ssa valitessaan tukiaseman pääsee kirjoittamaan tukiaseman salasanan, mutta yhteys ei synny vaan palaa uudelleen kyselemään salasanaa.

Toisella, Windows-koneella toimii samaan aikaan näillä tukiasemilla. Harmillista.

Onko Ubuntussa jokin muuttunut, kun ennen samalla koneella samoissa paikoissa toimi?


Oletko varma että ennenkin on ollut tuo sama aruban systeemi?

Veikkaukseni on, että noissa paikoissa se WLAN on toteutettu jollain win-only -systeemillä.
Joissain hotelleissa olen tavannut saman ilmiön, mutta tuo nimi ei tunnu tutulta.
(Toistaiseksi jokainen on palauttanut maksamani rahan kun kerron etten anna selaimen muutella verkkoasetuksia.)

HifiTollo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 116
    • Profiili
Vs: W-LAN ei enää toimi kaikilla tukiasemilla
« Vastaus #2 : 27.01.12 - klo:19.48 »
Olen käyttänyt samaa miniläppäriä ununtulla noissa kirjastoissa pari vuotta no-problem.

Jotakin on nyt tosiaan muutettu.

Osoite, minne selain yrittää mennä on securelogin.arubanetworks.com...... 
mutta sinne ei siis koskaan enää päästä.

Mielestäni se sama oli ennenkin sisäänkirjautumisosoitteena.