Kirjoittaja Aihe: Nettipuhelin yksinkertaiseen käyttöön  (Luettu 1088 kertaa)

arziballs

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Nettipuhelin yksinkertaiseen käyttöön
« : 24.01.12 - klo:14.19 »
Mikä olisi paras yhdistelmä nettipuhelimeksi henkilölle, joka täyttää kohta 75 vuotta ja jolla on noin viisi vuotta vanha Dellin läppäri, jossa muistaakseni on Ubuntun 10.04 käyttis. Tärkeänä kriteerinä on yhdistelmän yksinkertaisuus ja suhteellisen luotettava toiminta. Lisäkriteerinä on se, että henkilön ystävät ulkomailla käyttävät kuulemma skypeä. Äänensiirto on pääasiallinen sovellus.

t. Arzi

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Vs: Nettipuhelin yksinkertaiseen käyttöön
« Vastaus #1 : 24.01.12 - klo:15.50 »
Jos ihan yksinkertaisinta haet niin silloin suositelen unohtamaan tuon koneen ja hommaamaan skype-luurin joka laitetaan kiinni reitittimeen. Toinen on helppo on tietty jos on niin edityksellinen kännykkä johon voi asentaa skypen. Televisioon on saatavilla myös lisä osa jolla voi käyttää skypeä omasta televisiosta. Kerta sijoituksenahan nuo on kalliita. Itse olen tollasen lan poksiin kinnitettävän puhelimen hommannut vanhuksille joiden tytär asuu ulkomailla ja se on ainakin osottautunut hyväksi. Kuvaahan niissä kaikissa ei ole mutta äänen laatu sitäkin parempi.
Tuon Skype puhelimen hinta on jotain 60-70 euroa. Videokuva puhelimet on 200 euron luokkaa.

Itse olen miettinyt että joku tablet voisi ainakin tulevaisuudessa toimia tässä tarkoituksessa.
« Viimeksi muokattu: 24.01.12 - klo:16.17 kirjoittanut Daneli »

ajaaskel

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3401
    • Profiili
Vs: Nettipuhelin yksinkertaiseen käyttöön
« Vastaus #2 : 24.01.12 - klo:15.59 »
Käytön yksinkertaisuudessa ei varmaan mikään voita sellaista pöytäpuhelinta joka on suunniteltu nettiin liitettäväksi (SIP/VoIP). Tuolla soitetaan tavalliseen tapaan (aivan kuin millä hyvänsä puhelimella) muihin puhelimiin jotka voivat olla lankapuhelimia, kännyköitä ja myös niitä nettipuhelimia joilla on oma puhelinnumero.  Tuolla saa myös ne lähes ilmaiset puhelut ulkomaille.  Tuo on täysin itsenäinen laite, ei tarvitse tietokonetta soittamiseen ja melko halpojakin nykyään.  

Jos toisessa päässä on kuitenkin Skype (eikä mikään puhelin millä on tavallinen puhelinnumero) niin sitten joudutaan turvautumaan erilaisiin Skype-toteutuksiin.  
Viimeisenä helppoudessa lienee ohjelma joka asennetaan läppäriin (tai mihin hyvänsä koneeseen) jolla käytetään jompaa kumpaa yhteystapaa joko SIP/VoIP tai Skype.


« Viimeksi muokattu: 24.01.12 - klo:16.01 kirjoittanut ajaaskel »
Autamme ilolla ja ilmaiseksi omalla ajallamme.  Ethän vaadi, uhoa tai isottele näin saamasi palvelun johdosta.