Kirjoittaja Aihe: Ogg vorbis - Ogx RATKAISTU  (Luettu 1406 kertaa)

onsese

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 143
    • Profiili
Ogg vorbis - Ogx RATKAISTU
« : 30.12.11 - klo:23.20 »
Tein Audacity - ohjelmalla laillisen ääninäytteen wikipediaan ja valitsin sekä tallensin sen ogg - muodossa kuten ennenkin. Yrittäessäni siirtää tiedostoa wikipediaan, tuli ilmoitus että ogx muoto ei kelpaa, vain ogg muoto. Audacity tarjoaa kuitenkin vain ogg vorbis tiedostomuotoa. Laaduksi valitsin parhaan. Mistä on kysymys?

Homma ratkesi poistamalla Audacity ja asentamalla se uudelleen. Liekö syynä sitten Kuun vaihe  :)
« Viimeksi muokattu: 14.02.12 - klo:12.31 kirjoittanut onsese »

Heikki Ketoharju

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 716
  • Tee enemmän, harmittaa vähemmän!
    • Profiili
    • heikki.ketoharju.info
Vs: Ogg vorbis - Ogx
« Vastaus #1 : 02.01.12 - klo:22.16 »
Mjaa, kuulostaa vähän omituiselta? Minulla on Ubuntu 11.10 ja sen mukana tullut Audacity 1.3.13-beta, ja ihan normaaleja Ogg Vorbis Audio -tiedostoja se tuottaa. Ogx on ymmärtääkseni container, jonka sisään voidaan tunkea useaa erityyppistä dataa, kuten vaikka videoraita ja ääniraita. Joka tapauksessa Wikipedia siis väittää, että tiedostosi on ogx -container, eikä puhdas Ogg Vorbis -äänitiedosto.

Voisiko syy olla se, että ainakin minun Audacitystäni ulos tullut tiedosto on MIME-tyypiltään audio/x-vorbis+ogg? Kuitenkin vorbis.com -sivuilla sanotaan, että vuodesta 2003 lähtien oikea MIME-tyyppi on ollut application/ogg?

Kerropa mikä Ubuntun versio ja mikä Audacityn versio sinulla on, niin ehkä joku osaa auttaa?
-
Minä kirjoittelen suomenkielisiä ohjeita Linux-musiikintekoon:
http://linux.fi/wiki/Musiikinteko_Linuxilla
-
Kansainvälinen Linux-audio -wiki, sovellusluettelo ja äänikorttitietokanta:
http://wiki.linuxaudio.org

onsese

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 143
    • Profiili
Vs: Ogg vorbis - Ogx
« Vastaus #2 : 06.01.12 - klo:00.10 »
Ubuntu on 10.04 LTS ja päivityksiä tehty sitä mukaa kun tulee. Audacity-versio on 1.3.12-beta (Unicode) Kiitokset etukäteen  :)
Myöhäinen lisäys, ominaisuudet antaa tiedostosta audio/x-vorbis+ogg
« Viimeksi muokattu: 19.01.12 - klo:21.36 kirjoittanut onsese »