Kirjoittaja Aihe: Kommentteja PDF-tiedostoon (RATAISTU)  (Luettu 1378 kertaa)

Lokki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 50
    • Profiili
Kommentteja PDF-tiedostoon (RATAISTU)
« : 21.12.11 - klo:14.35 »
Milläs ohjelmalla kätevimmin skannaamalla tuotettuun PDF-tiedostoon tehdään kommenttimerkintöjä.
Tiedostot ovat aika isoja, joten mahdollisimman kevyt sovellus. Muuta ei tarvitse pystyä tekemään, kuin kommentteja.
« Viimeksi muokattu: 18.01.12 - klo:22.30 kirjoittanut Lokki »

Mistofelees

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 641
    • Profiili
Vs: Kommentteja PDF-tiedostoon
« Vastaus #1 : 21.12.11 - klo:15.27 »
Milläs ohjelmalla kätevimmin skannaamalla tuotettuun PDF-tiedostoon tehdään kommenttimerkintöjä.
Tiedostot ovat aika isoja, joten mahdollisimman kevyt sovellus. Muuta ei tarvitse pystyä tekemään, kuin kommentteja.

Aika paha.
Scannattu PDF on käytännössä kuva. Mieleen tulee seuraavat tavat:
1. Pistä kuva läpi OCR-ohjelmasta, niin saat tekstitiedoston.
2. Käytä muokkaukseen kuvankäsittelyohjelmaa

Molemmilla tavoilla työskennellen lienee paras ensin muuttaa PDF kuvatiedostoksi.
Saattaa olla, että on olemassa tapoja, joilla tämä onnistuu muutenkin, mutta en ole käyttänyt.

T.M

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 172
    • Profiili
Vs: Kommentteja PDF-tiedostoon
« Vastaus #2 : 22.12.11 - klo:09.06 »
Itse olen käyttänyt flpsed nimistä ohjelmaa. Löytyy ihan normaaleista pakettilähteistä. Yleensä lisään vain pdf-sivuihin liite tunnisteita ja muuta pikkukivaa. Mitään kehittyneempää muokkausta tuolla ei kannata lähteä tekemään.

Lokki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 50
    • Profiili
Vs: Kommentteja PDF-tiedostoon
« Vastaus #3 : 18.01.12 - klo:22.29 »
Itse olen käyttänyt flpsed nimistä ohjelmaa. Löytyy ihan normaaleista pakettilähteistä. Yleensä lisään vain pdf-sivuihin liite tunnisteita ja muuta pikkukivaa. Mitään kehittyneempää muokkausta tuolla ei kannata lähteä tekemään.
Juuri tätä etsin. Suuret kiitokset.