Heh... Olin juuri kysymässä neuvoja: kuinka se uudempi foxi asennetaan? Onko tuo yksityis paketti arkisto PPA ainoa keino? Opettelin jo PPA:n tekemistä ja sitten, aivan arvaamatta ja yllätyksenä ja pyytämättä Ubuntu halusi päivittää ja tulla pötkähti tuo Firefox 10.0
En ensin uskonut silmiäni, kun se parissa minuutissa päivittyi, mutta pakkohan se oli uskoa. (kuva)
Ihan hyvä tämä on. En kyllä huomaa nopeammaksi mitenkään, mutta ehkä minun koneen ja yhteyden pullonkaula on jossain muualla kuin selaimessa.
Suomen kieli puuttuu, mutta ehkä tulee joskus kun valmistuu. Ilmoitus pienistä puutteellisuuksista olikin siinä mukana. (kuva)
Osuuspaankkilainen insinööri saa siis ihmetellä uuden selaimen saloja hetkisen.
EDIT:
Olin ymmärtänyt väärin tuon PPA periaatteen ja siksihän se päivitys tuli kun olin käynyt kokeilemassa mitä tapahtuu komennolla:
sudo add-apt-repository ppa:mozillateam/firefox-next
Sillähän tuli vaan muutama rivi tekstiä ja, epätietoisena ajattelin sitten opiskella lisää kun ehdin. Seuraavana päivänä sitten tapahtui tuo päivitys, aivan kuten pitääkin, sieltä mozillateamin ppa:sta. Olisi varmaan tapahtunut hetikin jos olisin komentanut päivityksen liikkeelle.
Kävin myös Osuuspankissa tällä FF 10:llä ja mitään huomautuksia ei tullut, vaikka tämä onkin vielä kokeellinen, eikä siis tuettujen listalla.
Ei olisi ollut kyllä mitään syytä koko päivitykseen. Kyllä 3.6 edelleen olisi kelvannut pankille, vaikka se huomautus tulikin. Päivitys varmaankin tulee vielä aikanaan sitä tarvitseville, koska Ubuntu 10.04 on vieläkin LTS ja peliaikaa yli vuoden verran.