Kirjoittaja Aihe: Kdenlive ja kiinalaiset merkit RATKAISTU  (Luettu 1331 kertaa)

Pontus12

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2403
    • Profiili
Kdenlive ja kiinalaiset merkit RATKAISTU
« : 12.12.11 - klo:13.50 »
Kun olin päivittänyt Ubuntun versioon 11.10 ja myös Kdenliven uuteen versioon, alkoi valikkoihin ilmestyä kiinalaisia merkkejä. Koska en osaa ulkoa ohjelman valikoita muodostui se aika hankalaksi. Vähän aikaa sitten kaatui xorg. Kun yritin palautustilaa sain ohjeita, joita en ymmärtänyt. tajusin vain että xorg oli rikki. Kone ei enää käynnistynyt muuta kuin Windowsiin. Päätin tehdä puhtaan asennuksen ja säilyttää vain home-osioni, joka oli eri partitiolla.kuin järjestelmä.
Ubuntu lähti jälleen käyntiin. Sitten asensin vielä Medibuntun, mutta asentaessani huomasin, että keyringin kohdalla oli kiinalaisia merkkejä. Asensin sen jälkeen Kdenliven. Ei ollut aivan yhtä paljon kiinalaisia merkkejä, mutta silti liikaa. Pöytäkoneessani Kdenlive toimii normaalisti ja siinä on päivitetty Oneiric.
Missäköhän mahhtaa olla vika ja mitä minun pitäisi tehdä?

Olin ilmeisesti jossain vaiheessa vahingossa klikannut suomenkielen vierellä olevaa swahilia, ja kieli oli ilmestynyt muiden joukkoon. Yritin kyllä poistaa sen, mutta asetukset eivät antaneet tehdä sitä. Vasta nyt huomasin, että asetuksissa on myös alueelliset valinnat ja laitoin myös siihen suomen. Sitten huomasin, että englanninkielisessä tekstissä oli, että kaikki kielet englannin alapuolella jätetään huomioimatta. Raahasin kiinan tai swahilin alimmaiseksi. Käynnistin koneen uudelleen, minkä jälkeen kiinalaiset merkit katosivat niin Kdenlivestä kuin muistakin valikoista. En ole varma, kumpi vaikutti enemmän: se että raahasin kiinan alimmaiseksi, vai se että laitoin alueen kieleksi suomen. Joka tapauksessa tämä ongelma katosi.
« Viimeksi muokattu: 13.12.11 - klo:15.07 kirjoittanut Pontus12 »