Kirjoittaja Aihe: Pakko kertoa teille  (Luettu 3365 kertaa)

Krister

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 243
  • "Search" is your friend
    • Profiili
Pakko kertoa teille
« : 12.07.06 - klo:17.40 »
Kävi aika hauska juttu.

Tulin duunista kotiin ja ajattelin alkaa pelleilemään VMWaren kanssa, jos kokeilisi Pplive ohjelmaa vastaavaa viritystä tuon VMWaren kautta.

Käynnistin koneen ja klikkasin VMWaren ikonia applications menusta ja mitään ei tapahdu  ???

Öö mitä on tapahtunut? Ei ymmärrä, kun eilenhän se vielä toimi...

Tutkiskelin hetken asiaa ja totesin, että WMVare ei löydä kernelin? Headereita ??? Kyllähän ne on jo VMWaren asennuksessa asennettu... hmm...

Sitten: Kulta, onko koneelle tullut jotain päivityksiä (olen sanonut, että kaikki päivitykset saa ja täytyy asentaa, kun kone kyselee sitä)...

Joo, kyllä sieltä jotain tuli.

Rakkaani oli siis rennosti päivittänyt koneen kernelin  ;D Ja päivitys ei ollut päivittänyt headereita.


Jos joku huomaa saman, niin:

uname -r
(tuo kertoo koneessasi olevan kernelin version)

Esim.
krisse@masiina:~$ uname -r
2.6.15-26-k7

sudo apt-get install linux-headers-`uname -r`
(asentaa uname -r:n kertoman kernelin headerit)

Esim.
sudo apt-get install linux-headers-2.6.15-26-k7

Näinkin siis voi käydä  ;)

 

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Re: Pakko kertoa teille
« Vastaus #1 : 12.07.06 - klo:17.56 »
Asenna paketti linux-headers-k7, niin vastaavaa ei pääse tapahtumaan jatkossa. Tuo paketti päivittää headerssit oikeaan versioon automaattisesti kernel päivityksessä ja estää uuden kernelin automaattisen päivityksen, jos uutta linux-headers pakettia ei vielä ole valmiina. Samaan tapaan toimii myös linux-restricted-modules-k7 paketti.
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

Krister

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 243
  • "Search" is your friend
    • Profiili
Re: Pakko kertoa teille
« Vastaus #2 : 12.07.06 - klo:18.04 »
Asenna paketti linux-headers-k7, niin vastaavaa ei pääse tapahtumaan jatkossa. Tuo paketti päivittää headerssit oikeaan versioon automaattisesti kernel päivityksessä ja estää uuden kernelin automaattisen päivityksen, jos uutta linux-headers pakettia ei vielä ole valmiina. Samaan tapaan toimii myös linux-restricted-modules-k7 paketti.

Kiitoksia, loistavaa infoa.
En ollut kuullutkaan tuosta vielä.

mcduck

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 250
    • Profiili
Re: Pakko kertoa teille
« Vastaus #3 : 12.07.06 - klo:19.42 »
niin, tai sitten voit asentaa saman tien paketin linux-k7, joka siis hoitaa niin kernelin, headerit kuin restricted modulesitkin ;)

(ja vinkiksi muille, vastaavasti löytyy tietenkin linux-386, linux-686 ja linux-686-smp)
42

Krister

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 243
  • "Search" is your friend
    • Profiili
Re: Pakko kertoa teille
« Vastaus #4 : 12.07.06 - klo:20.01 »
niin, tai sitten voit asentaa saman tien paketin linux-k7, joka siis hoitaa niin kernelin, headerit kuin restricted modulesitkin ;)

(ja vinkiksi muille, vastaavasti löytyy tietenkin linux-386, linux-686 ja linux-686-smp)

Aina vaan paranee, laitoin ton heti.
Noh, eipä tarvitse noita enää murehtia  :)

juminy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 500
    • Profiili
Re: Pakko kertoa teille
« Vastaus #5 : 12.07.06 - klo:20.38 »
niin, tai sitten voit asentaa saman tien paketin linux-k7, joka siis hoitaa niin kernelin, headerit kuin restricted modulesitkin ;)

(ja vinkiksi muille, vastaavasti löytyy tietenkin linux-386, linux-686 ja linux-686-smp)

Aina vaan paranee, laitoin ton heti.
Noh, eipä tarvitse noita enää murehtia  :)
Kah, mie oon tehny tuon aina kasin. Eli olen ottanut uusimmat headerit ja ajanut vmware-config.pl -skriptin uudestaan. Pitaakin sitten tarkastaa kun paasen kotiin, etteiko tuota linux-k7:aa minulla sittenkaan ole asennettuna kun piti kylla olla...

Aakku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 239
  • Hullu sopii olla, vaan ei tyhmä.
    • Profiili
    • Outoja juttuja
Re: Pakko kertoa teille
« Vastaus #6 : 18.07.06 - klo:19.51 »
Kävi aika hauska juttu.

Tulin duunista kotiin ja ajattelin alkaa pelleilemään VMWaren kanssa, jos kokeilisi Pplive ohjelmaa vastaavaa viritystä tuon VMWaren kautta.

Käynnistin koneen ja klikkasin VMWaren ikonia applications menusta ja mitään ei tapahdu  ???.................................................

Heh - minulle kävi sama juttu -> kernelin päivitys lamaannutti VMwaren, mutta noilla manauksilla se ei lähtenyt toimimaan, joten asensin koko soopan uudelleen ja kas, siellähän oli kaikki jo asennetut tallella ja toimintavalmiina :)

Asennuksen aikana vain tuli ilmoituksia, että tämä ja tämä on jo asennettu ja itse VMware workstationin käynnistyksessä kilkki vain "recovery"-namikkaa ja homma oli siinä. Tein silti nuo kertomasi manaukset, vastaisen varalle, nääs.