Minen sano tuohon mitään, tai siis jos luvat on ACCEPT niin skanneri ei voi näyttää vihreetä, ja jos se silti näyttää vihreetä se on rikki, siis sese skanneri.
Toinen vaihtoehto on että näkyjä näette!
Itse en ole vielä gutsyyn ryhtynyt, mutta eihän tässä ole kuin 2 päivää niin siihen on ryhdyttävä.
Vaan ihan järjellä ACCEPT = hyväksy, olkoon ubu-versio mikä hyvänsä.
Edittiä: se on seonnut tuo skanneri, testasin aivan itse (feisty)
ja kaikki on komean vihreää vaikka on ACCEPT säännöt.
Joo, en kommentoi, nimittäin 3 kokeilemaani skanneria näyttää pelkkää vihreää, olis kiva tietää mitä on muutettu...
Valitan tämän aiheen nostamista, kun on vähän vanha.
Olen nyt käsittänyt seuraavaa:
- Näillä tämän ketjun säännöillä oma järjestelmä on näkymätön muualle, elikkä "internettiin".
- Kyseiset säännöt toimivat oikein, kun koneen verkkokortilta otetaan IP-osoite. (ts. modeemi on siltaavassa tilassa, eikä näin ollen NAT ole modeemissa päällä
Jos modeemi laitetaan reitittävään tilaan, koneen verkkokortille tulee vain yksi osoite modeemilta. (ja jos NAT / pingauksen esto ovat modeemissa päällä, testeri näyttää vihreää riippumatta siitä mitä sääntöjä on iptablesiin laitettu?)
Kun koneeseen on laitettu tämän ketjun mukaiset säädöt JA modeemi laitetaan reitittävään tilaan, hyväksyvätkö koneen säännöt kaiken modeemilta tulevan liikenteen, koska ko. sääntöjen piti sallia kaikki itseaiheutettu in ja out? ( Eli jos jokin pääsee modeemin läpi, se pääsisi sen jälkeen esteettä koneelle? )
Olenko ihan pihalla?
Edit;-D Olen ihan pihalla
.... koska tämä koko ketju olikin jo siirretty arkistoon... No, en silti poista tätä, sillä asia ei ole selvinnyt