Kirjoittaja Aihe: Miten ladata Nicotine?  (Luettu 2852 kertaa)

rihmasto

• Käyttäjä
    • Profiili
Miten ladata Nicotine?
« : 11.07.06 - klo:12.47 »

Miten ja mistä voin ladata Nicotinen?  Käsittääkseni NIcotine on yhtä kuin Windowsille luotu Soulseek.

eliasj

• Käyttäjä
    • Profiili
Re: Miten ladata Nicotine?
« Vastaus #1 : 11.07.06 - klo:12.56 »
Voit asentaa nicotinen pakettivarastosta. Lue pakettivarastosta http://fi.wikibooks.org/wiki/Ubuntu_tutuksi/J%C3%A4rjestelm%C3%A4n_hallinta#Ohjelmien_asentaminen_ja_pakettivarastot
Kuten luit sivulta, nicotine asentuu komennolla
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install nicotine
alias vililikku

rihmasto

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 11.07.06 - klo:14.59 »

"Voit asentaa nicotinen pakettivarastosta. Lue pakettivarastosta[...]
Kuten luit sivulta, nicotine asentuu komennolla
Koodia: [Valitse]
sudo apt-get install nicotine"

Niin, mutta kun tuon nyllä mainitus käskyn jälkeen pääte väittää, ettei pakettia löydy. Olen etsiskellyt niin pakettivarastosta, kuin myös synaptic- pakettienhallinnasta.

janne

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 11.07.06 - klo:17.37 »
Niin, mutta kun tuon nyllä mainitus käskyn jälkeen pääte väittää, ettei pakettia löydy. Olen etsiskellyt niin pakettivarastosta, kuin myös synaptic- pakettienhallinnasta.

et tainnut viitsiä lukea tuota linkkiä jossa selitetään, miten paketinhallinta toimii ja miten pakettilähteitä lisätään?
Janne

Melmacian

• Käyttäjä
  • Ubuntu Hardy
    • Profiili
« Vastaus #4 : 11.07.06 - klo:18.29 »

et tainnut viitsiä lukea tuota linkkiä jossa selitetään, miten paketinhallinta toimii ja miten pakettilähteitä lisätään?
Hassua miten uusilla käyttäjillä tuntuu olevan kovasti ongelmia tarjottujen ohjeiden lukemisessa...

eliasj

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 12.07.06 - klo:10.18 »

Hassua miten uusilla käyttäjillä tuntuu olevan kovasti ongelmia tarjottujen ohjeiden lukemisessa...
Ja vielä kun ne valmiiksi linkitetään ja ne on selvällä suomenkielellä kirjoitettu... :)
alias vililikku

mcduck

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 12.07.06 - klo:19.20 »
Ubuntun repoissa oleva Nicotine on aika vanha ja buginen eikä todennäköisesti tule päivittymään ikipäivänä.. Mutta täällä olisi tarjolla .deb-pakettina nicotine+, joka on siis parannettu versio vanhasta Nicotinestä: http://www.ubuntuforums.org/showthread.php?t=196835&highlight=nicotine
42