Kirjoittaja Aihe: Uudet versiot ei vaan toimi- raakileita tarjotaan käyttäjille?  (Luettu 2281 kertaa)

otran

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Latasinpa taas uusimman version ja surullista on..
eikä muuten ollut ensimmäinen kerta kun tämä tuli esiin..:

- Ei toimi esim. sähköposti (k-mail)
  ei toimi ohjelmen poistokaan.. jäljelle jää aina jotain jotain bootissa ihmeteltävää..
 - ei toimi graafinen update... (sudolla kuitenkin päätteessä jotenkin..)
- jne.. sitä sun tätä on pielessä..


Oliskos syytä luopus tuosta vakio päivityssykslistä (kevät/syksy),
kun ei näköjään resurssit riitä parsimaan uusia versioita toimiviksi....
Käyttäjän kannalta olisi paljon parempi parin kk:n viive ,jos asiat toimii,
 kuin jatkuva ongelmien kanssa ihmettely?

tässä vaan itsekseni ihmettelen.?


Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Joo, en tiedä ongelmista ja niiden tiheydestä - riippuu varmaan käytetyistä ohjelmista ja raudastakin ...

... mutta itse käytin 9.04 versiota niin kauan kuin sitä tuettiin - varsinaisia ongelmia ei ollut. Sitten pystyikin siirtymään 10.10 versioon. Saman olen tehnyt kaikille koneille, töissäkin. 10.10 -versio on mielestäni ihan 10-versio. En uskonut virallista propagandaa siitä, että 10.04 LTS on se ainoa oikea versio - päättelin toista tämän Foorumin kirjoituksista ja pikaisista omista kokeiluistani. Kaikki versioni ovat olleet 64-bittisiä.

Ihan heti ei tule mieleen miksi olisi pitänyt päivittää uudempaan tästä 10.10 versiosta - tämäkin riippuu tapauksesta. Jos on sattumalta hankkinut hyvin uudenaikaista rautaa, niin sitten uudempi voi olla välttämätöntäkin ja joku vanha LTS-versio voi olla hyvin huono valinta.

Jos muutoin haluaa vain kokeilla uutta ympäristöä, niin eihän sen takia toki kannata mitään fyysistä konetta päivittää, vaan käyttää virtuaalikonetta, niitähän voi tehdä eri tarkoituksiin ja eri versioille niin monta kuin haluaa. Niitä ei välttämättä tarvitse edes asentaa, jos oikein laiskottaa, vaan kopioi suoraan netistä, paikkoja löytyy.
« Viimeksi muokattu: 24.11.11 - klo:07.58 kirjoittanut Ganymedes »

JaniAlander

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 3319
    • Profiili
10.04:stä 32-bittisenä siis olen itse pitänyt, käyttis ei ole tehnyt juurikaan ikäviä yllätyksiä, ainakaan sellaisia joihin en itse olisi ollut jollain tapaa syypää.
Core i5-9400F 2.9ghz 32GB Ram, Nvidia RTX2060 Kubuntu 22.04-64bit, Windows 10 Pro 64-bit Samsung Series 5, AMD A-6 2.1 GHz 4 Gt Ram, Ubuntu 18.04 64-bit.
Lenovo T60 Core2Duo 2GB Ram Ati Mobility Radeon 128 MB Ubuntu Mate 16.04-64bit
Commodore Amiga 500 1MB Ram.

juyli

  • Vieras
Latasinpa taas uusimman version ja surullista on..
eikä muuten ollut ensimmäinen kerta kun tämä tuli esiin..:

No, joo... Toisilla noita ongelmia kasautuu enemmänkin - toisilla sitten ei.
Päivitän aina jakelut uusimpiin (vakaisiin) vaihtoehtoihin, jotka pidän ajantasalla.
Vain jakelu, jossa käytän testattavia ohjelmia, onnistuu sotkeutumaan - eikä sekään kovin vähällä ;)

JaniAlander

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 3319
    • Profiili
Muutama yleispätevä ohje useimpien ongelmien välttämiseen tietokoneiden kanssa, sopivat niin Linux, Windows, kuin oikeastaan jokaikiseen tietokoneympäristöön.
1. Onko minun tarpeellista tehdä tätä (asentaa ohjelma/sörkkiä jotain asetusta/käyttää jotain uusinta uutta, jne)
2. Tiedänkö ihan varmasti mitä olen tekemässä?
3. Olenko nyt aivan varma tästä jutusta?
4. Olenko tutustunut mitä muille on käynyt jotka näin ovat tehneet?

Jos yhteenkään näistä vastaus on ei, kannattaa harkita useampaan kertaan ennenkuin ryhtyy toimiin. Tottakai silti voi törmätä ikäviin yllätyksiin (ohjelmavirheet, käyttiksen ennalta arvaamaton sekoilu jne..) mutta useimpiin ikäviin yllätyksiin syy löytyy penkin ja näppäimistön välistä. 
Core i5-9400F 2.9ghz 32GB Ram, Nvidia RTX2060 Kubuntu 22.04-64bit, Windows 10 Pro 64-bit Samsung Series 5, AMD A-6 2.1 GHz 4 Gt Ram, Ubuntu 18.04 64-bit.
Lenovo T60 Core2Duo 2GB Ram Ati Mobility Radeon 128 MB Ubuntu Mate 16.04-64bit
Commodore Amiga 500 1MB Ram.

juyli

  • Vieras
+1. Harvoin peukkua nostan (yleisemmin keskisormea ;) (Vitsi) ).

JaniAlander

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 3319
    • Profiili
Danke  :D
Oma neuvoni ei edes ole ylimielistä besserwissereintiä vaan tulosta omista karvaista kokemuksista. Eka kerta kun sotkin tietokoneeni oli joskus Amiga 500:n kanssa kun tuli vähän turhan paljon editoitua Startup-Sequence:a silloin tosin lääke oli helppo kun masiinassa ei ollut kovalevyä ja käyttistä ajettiin varmuuskopiolevykkeeltä. On sitä kaikenlaista tullut hölmöiltyä  :)
Core i5-9400F 2.9ghz 32GB Ram, Nvidia RTX2060 Kubuntu 22.04-64bit, Windows 10 Pro 64-bit Samsung Series 5, AMD A-6 2.1 GHz 4 Gt Ram, Ubuntu 18.04 64-bit.
Lenovo T60 Core2Duo 2GB Ram Ati Mobility Radeon 128 MB Ubuntu Mate 16.04-64bit
Commodore Amiga 500 1MB Ram.

Ryppy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 837
    • Profiili
Ububtun kohdalla näyttää oman kokemukseni mukaan siltä, että vain LTS versiot ovat ns. vakaita.
Poistuu taka vasemmalle - - -

J3K

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 193
    • Profiili
Ububtun kohdalla näyttää oman kokemukseni mukaan siltä, että vain LTS versiot ovat ns. vakaita.


Jollain koneella on aina ollut Ubuntu 8.04 lähtien. 8.10:n kanssa oli äänien kanssa ongelmia mutta sekin hoitui tätä kautta. LMDE ja ffmpeg onkin vähän mielenkiintoisempi asetelma...