Kirjoittaja Aihe: Flash lakkasi toimimasta Firefoxissa päivityksen jälkeen. [RATKAISTU]  (Luettu 4302 kertaa)

Hajakenttä

  • Käyttäjä / moderaattori
  • Viestejä: 1546
    • Profiili
Onko toisilla Firefoxin Flash toiminut moitteetta Oneiricissa?

Ubuntuun tuli Flash playeriin liittyvä päivitys perjantaina 11.11.2011 ja sen jälkeen flash ei ole kunnolla toiminut Firefoxissa Ubuntu 11.10:llä. Chromiumilla kyllä toimii hyvin. Ja Foxillakin toimii 10.04:llä.

Yle areena ei näy lainkaan. Tulee vain musta ruutu. You Tube videot näkyvät osakuvana (kuvakaappaus ohessa) ja samoin osittaisena näkyy Flash playerilla avattu hesarin näköislehti. Iltasanomien videoleikkeet eivät aukea lainkaan, vaan musta ruutu tulee.

Tämä siis koskee vain U 11.10 ja Firefoxia. Ei Chromiumia eikä U 10.04.

Mainittuun päivään asti kaikki oli kunnossa ja Flash ja Foxi olivat kovassa käytössä. Se päivityskin oli kummallinen. Se oli tiedostokooltaan aika pieni ja kuitenkin kesti oudon pitkään. Se tuli saman päivänä kahteen koneeseeni. Toisessa on Lucid ja toisessa Oneiric, ja vain jälkimmäinen meni rikki.

Olen poistanut ja asentanut uudelleen kaikkia Flasiin liittyviä, joita olen keksinyt ilman toivottua tulosta.

Olisiko jollain tiedossa jotain vahvaa taikaa? Siis muuta kuin poistaa Firefox.
« Viimeksi muokattu: 15.11.11 - klo:14.07 kirjoittanut Hajakenttä »
DELL Latitude E6220 Xubuntu 20.04, DELL Latitude 5480 Xubuntu 22.04.
– Memento Vivere – Terv: Timo

tuomas83

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 177
    • Profiili
Vs: Flash lakkasi toimimasta Firefoxissa päivityksen jälkeen.
« Vastaus #1 : 15.11.11 - klo:00.33 »
Itse koin täysin saman ongelman. Ratkesi asentamalla firefoxiin Flash-Aid liitännäinen.

Hajakenttä

  • Käyttäjä / moderaattori
  • Viestejä: 1546
    • Profiili
Vs: Flash lakkasi toimimasta Firefoxissa päivityksen jälkeen.
« Vastaus #2 : 15.11.11 - klo:12.08 »
Itse koin täysin saman ongelman. Ratkesi asentamalla firefoxiin Flash-Aid liitännäinen.

Kiitti vinkistä! Kokeilin tuota, mutta ei tullut mitään muutosta. Ei auttanut foxin eikä koko koneen uudelleen käynnistys. Taitaa olla jotenkin eri juttu.

Pitänee koittaa koko foxin uudelleenasennusta. Siinä vaan on mahdollista tehdä turhaa työtä kun kaikki lisäkkeetkin pitäisi osata poistaa, ja asetustiedostot ym...

Tai... ehkä pitäisi odottaa uutta jakelua 12.04. Moni muukin asia ehkä oikenee.  ::)
DELL Latitude E6220 Xubuntu 20.04, DELL Latitude 5480 Xubuntu 22.04.
– Memento Vivere – Terv: Timo

Thinkit

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 912
  • Kysyvä ei tieltä eksy, eikä eksyvä tietä kysy.
    • Profiili
Vs: Flash lakkasi toimimasta Firefoxissa päivityksen jälkeen.
« Vastaus #3 : 15.11.11 - klo:12.43 »
Mitä sanoo:
Koodia: [Valitse]
about:plugins
Kirjoitettuna firefoxin osoiteriville flashista.

t: Antti  ;)
Lenovo Thinkpad e520
Kde Neon 5.22.3
Intel(R) Core(TM) i5-2410M CPU @ 2.30GHz
Amd Radeon HD 6630m
Intel HD 3000 integroitu
Samsung Evo 120G kovo ja 8G muistia
Sony Xperia 5 mk2 ja android 11

Hajakenttä

  • Käyttäjä / moderaattori
  • Viestejä: 1546
    • Profiili
Vs: Flash lakkasi toimimasta Firefoxissa päivityksen jälkeen.
« Vastaus #4 : 15.11.11 - klo:14.06 »
Itse koin täysin saman ongelman. Ratkesi asentamalla firefoxiin Flash-Aid liitännäinen.

Tarvittiin vaimo ronklaamaan tuota -Aidia, ja kun käynnisti visardin ja tökki seuraava ja seuraava jne... ja valmis, niin käynnistyi pääte ja APT ja poisti Adobe Flash Playerin. Tottahan se vika siinä poistui myös. (Olin itse poistanut sen jo Ubuntun sovellusten hallinnan kautta, enkä hoksannut sitä päätteessä tehdä.) Kun sitten yritin flashia käyttää, tuli kehotus asentaa se. Nohhh... asensin sen sitten. Ja nyt se toimii. Heh.

Asia on ratkaistu! Kiitos.
DELL Latitude E6220 Xubuntu 20.04, DELL Latitude 5480 Xubuntu 22.04.
– Memento Vivere – Terv: Timo

tuomas83

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 177
    • Profiili
Hyvä että ratkesi, unohdin mainita että liitännäistä pitää tosiaan myös käyttää.  ;)

Hajakenttä

  • Käyttäjä / moderaattori
  • Viestejä: 1546
    • Profiili
Hyvä että ratkesi, unohdin mainita että liitännäistä pitää tosiaan myös käyttää.  ;)

Joo... olisihan se pitänyt hoksata. Onneksi on tuo kätevä emäntä. "Kultsi! Ole kiltti ja käynnistä traktorini." ;D
DELL Latitude E6220 Xubuntu 20.04, DELL Latitude 5480 Xubuntu 22.04.
– Memento Vivere – Terv: Timo

heikki47

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Hyvä että ratkesi, unohdin mainita että liitännäistä pitää tosiaan myös käyttää.  ;)

Tuo Flash-Aid-liitännäinen hoiti asian, asensin sen ylempänä olevasta linkistä.
Piti vaan keksiä, että asennus lisäsi Firefoxin Työkalut-valikkoon kohdan Flash-Aid, jonka takaa löytyi tuo Wizard, joka piti käynnistää ja painaa useasti Seuraavaa ja lopuksi selaimen uudelleenkäynnistys.
Sen jälkeen Areena (ja moni muukin) taas toimi.

 :D