Kirjoittaja Aihe: Komentoriviltä toimiva tekstieditori, jossa toimii windowsmaailman näpp komennot  (Luettu 1385 kertaa)

Olotila

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Onko sellaista editoria, jota voisi käyttää esim. serverillä, kun ei ole GUIta?

Esim. Shift-nuolinäppäimet maalaa, ctrl-c kopioi, ctrl-v liittää.

Ubuntussa on aika hyvin otettu windows-siirtyjät huomioon, mutta miten tämän asian suhteen? Windowsmaalimassa on se hyvä puoli, että pikanäppäinkomennot ovat melko universaaleja.

VIMistä ulospääsy kesti minulla viitisen minuuttia, eikä sen oppiminen auta Nanon käytössä yhtään.


Tempo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 753
    • Profiili
"Esim. Shift-nuolinäppäimet maalaa, ctrl-c kopioi, ctrl-v liittää.

Ubuntussa on aika hyvin otettu windows-siirtyjät huomioon, mutta miten tämän asian suhteen? Windowsmaalimassa on se hyvä puoli, että pikanäppäinkomennot ovat melko universaaleja."

Mulla ainakin Mint 10 toimii juuri noilla näppiäimillä noi toiminnot.     Eli samat on systeemit :-)


Läppäri aikakausi alkaa olla lopuillaan. (lopen kyllästynyt läppäreihin)
Fujitsu siemens E5925 EPA, Intel core 2 duo, 8 G ram, SSD, yms yms......

Ja linkki pääte ohjeisiin-------->http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=32091.msg282369#msg2823

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
"Esim. Shift-nuolinäppäimet maalaa, ctrl-c kopioi, ctrl-v liittää.

Ubuntussa on aika hyvin otettu windows-siirtyjät huomioon, mutta miten tämän asian suhteen? Windowsmaalimassa on se hyvä puoli, että pikanäppäinkomennot ovat melko universaaleja."

Mulla ainakin Mint 10 toimii juuri noilla näppiäimillä noi toiminnot.     Eli samat on systeemit :-)

Kokeilin nanolla, ja ainakin Ctrl-c kertoo kursorin sijainnin.
Muutenkin outoa että tuo Ctrl-c on otettu uusiokäyttöön milloin mitenkin, kun olen oppinut että se lähettää (tai pitäisilähettää) kill -signaalin.