Kirjoittaja Aihe: Plasma TV / palamisenesto  (Luettu 1661 kertaa)

kotka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 44
    • Profiili
Plasma TV / palamisenesto
« : 27.10.11 - klo:12.46 »
Hei kaikki,

minulla on mediaPC-käytössä Ubuntu + 50-tuumainen fullhd plasma Samsungilta (HDMI:llä). Siinä on itsessään burn-prevention toiminta pikselin liikuttelulla mutta silti tahtoo jäädä "haamukuvia" pidemmän ubuntu-session jälkeen (mitkä kyllä saa tv:n omalla mustavalko-palkki swiippauksella puhdistettua pois taustaa häiritsemästä). Nyt olen pyrkinyt aktiivityöpöytäkäytössä sopivin väliajoin käyttämään näyttöä shell-tilassa / pyörittänyt näytönsäästäjää, jotta en vahingottaisi töllöä.

Näytön säästimen olen Ubuntussa säätänyt käynistymään 2 minuutin käyttämättömyyden jälkeen, mutta olisko Ubuntussa jotain reaaliaikaista live näytönsäästäjäohjelmaa mikä saisi yksittäisten pikseleiden pyöritystä aikaan / swiippais jonkin pystysuoran palkin näytön lävitse kerran 10 minuutissa kun näytönsäästäjä ei ole aktiivisena tai muuta vastaavaa. Nythän ruudun staattiset paikat (esim. palkit ja valikot) saattavat esim. webbisurffaillessa olla useammankin tunnin ns. "paikoillaan" ja palamisenesto on täysin TV:stä kiinni.

Kenelläkään mitään vinkkejä?

Dost

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 725
    • Profiili
Vs: Plasma TV / palamisenesto
« Vastaus #1 : 27.10.11 - klo:23.09 »
Ensimmäisenä tulee mieleen Compizin vesi-efekti. KDE työpödällä oli joku tosi hieno lumi-efekti.