Kirjoittaja Aihe: Fuj:tech äänikortti USB-väylään  (Luettu 2979 kertaa)

VOJ

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 135
    • Profiili
Fuj:tech äänikortti USB-väylään
« : 13.10.11 - klo:10.34 »
Fuj:tech äänikortti USB-väylään.

Vanhan kannettavan ääniliitäntä on rikki. Ajattelin että sen voisi korvata yllämainitulla usb äänikortilla, mutta miten on sen toimivuuden kanssa Ubuntussa. Onko tietoa?

ajaaskel

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3401
    • Profiili
Vs: Fuj:tech äänikortti USB-väylään
« Vastaus #1 : 13.10.11 - klo:11.49 »
Ei tuossa kauhean paljon (9,90€) häviäisi jos kokeilee. Tuossa on tosin vain kuuloke- ja mikrofoniliitännät, kympin kalliimmissa malleissa on ko enemmän liitäntöjäkin jos tarvitsee niitä.  Ubuntu tunnistaa havaintoni mukaan aika eksoottisiakin laitteita, työnsin kiinni Bilteman usb-kuulokemikrofonin ja tunnistui heti.
« Viimeksi muokattu: 13.10.11 - klo:11.51 kirjoittanut ajaaskel »
Autamme ilolla ja ilmaiseksi omalla ajallamme.  Ethän vaadi, uhoa tai isottele näin saamasi palvelun johdosta.

welmar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1582
    • Profiili
Vs: Fuj:tech äänikortti USB-väylään
« Vastaus #2 : 21.10.11 - klo:13.53 »
Itselläni on tälläinen http://www.hercules.com/us/Sound-Cards/bdd/p/56/muse-pocket-lt/ Toimii suoraan kaikissa linux jakeiluissa mitä olen kokeillut, mutta yllätäen ei macissä ;) johon piti hakea oikeat ajurit. Ei muistaakseni maksanut kuin jotain 20€

jekku

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2624
    • Profiili
Vs: Fuj:tech äänikortti USB-väylään
« Vastaus #3 : 21.10.11 - klo:20.30 »
Ei tuossa kauhean paljon (9,90€) häviäisi jos kokeilee. Tuossa on tosin vain kuuloke- ja mikrofoniliitännät, kympin kalliimmissa malleissa on ko enemmän liitäntöjäkin jos tarvitsee niitä.  Ubuntu tunnistaa havaintoni mukaan aika eksoottisiakin laitteita, työnsin kiinni Bilteman usb-kuulokemikrofonin ja tunnistui heti.

Kerros lisää tuosta - tai jos Boiletam luetteloon voi pistää linkkiä niin vielä parempi.

Kun minulla on kannettava jossa ei ole enää erillisiä mikrofoni- ja kuulokeliitäntöjä niin ei oikein skypellä ole mitään virkaa. (Joo, olen toki monenlaisia hirvityksiä kokeillut mutta käytettävyys on sitten eri maailmasta.)

 

ajaaskel

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3401
    • Profiili
Autamme ilolla ja ilmaiseksi omalla ajallamme.  Ethän vaadi, uhoa tai isottele näin saamasi palvelun johdosta.