Kirjoittaja Aihe: Musiikki, ääni, peli-dilemma  (Luettu 3657 kertaa)

Ricardorujo

• Käyttäjä
    • Profiili
Musiikki, ääni, peli-dilemma
« : 08.07.06 - klo:15.24 »
Vein siis jenkkiboikottini pidemmälle hankkimalla Linuxin ubuntun ja törmäsin vastaaviin ongelmiin:

Olen asentanut kaikki mp3,wma,wav ym ym you name it-codecit ja tuet, mutta silti kun exporttaan ipodin sisällön työpöydän kansiooni, tulee piakkoin vastaavaa solvausta http://img210.imageshack.us/my.php?image=apua7rx.jpg (pahoittelen kuvanmuokkaus taitojani) samanlaista erroria tulee myös, kun menen manuaalisesti Sijainnit -> Tietokone -> Ipod ja kopion Music-kansion työpöydälle. Kyseisessä errorissa tapahtuu siis niin, että biisit kyllä näkyvät esim. XMMS playlistissä, mutta kun valitsen kappaleen soitettavaksi, ohjelma alkaa hyppimään biisien yli seuraavaan jonka on kykenevä soittamaan, esim. Valitsen kappale 1, soitettavaksi tuleekin kappale 10. (kyllä varmaan tajuatte). Mikä neuvoksi?

Toinen ongelma on kovin helppo tai ainakin niin luulisin: Tiedän että World Of Warcraft toimii linuxilla, mutta toimiiko ubuntu gnomella? Nimittäin kun laitoin asennus CD:n asemaan, ubuntu ei kyennyt avaamaan installer.exeä eikä autorunnia. Tiedän että Linux ei toimi kuten Windows joten onko jokin tietty asennuskikka ellei tuo pelkkä CD:n sisääntyöntö toimi?

Kolmas ongelma on seuraava: emolevyyni integroitu äänikortti (Epox 8rda+) pitäisi tukea nvidia mixer ominaisuutta, mutta kuten olen kuullut, linuxiin ei käy nuo emon ajurit onko jotenkin mixeri saatavilla? (Basso, keskiäänen, diskantin säätö ym)

Kiitos vastauksista jo etukäteen!
« Viimeksi muokattu: 08.07.06 - klo:18.11 kirjoittanut Ricardorujo »

janne

• Käyttäjä
    • Profiili
Re: Musiikki, ääni, peli-dilemma
« Vastaus #1 : 08.07.06 - klo:17.25 »
Olen asentanut kaikki mp3,wma,wav ym ym you name it-codecit ja tuet

niin siis olet asentanut ne gstreamerille vai jollekin tietylle soittimelle vai mille?

mutta silti kun exporttaan ipodin sisällön työpöydän kansiooni, tulee piakkoin vastaavaa solvausta http://img85.imageshack.us/my.php?image=apua1ny.jpg (pahoittelen kuvanmuokkaus taitojani) samanlaista erroria tulee myös, kun menen manuaalisesti Sijainnit -> Tietokone -> Ipod ja kopion Music-kansion työpöydälle. Kyseisessä errorissa tapahtuu siis niin, että biisit kyllä näkyvät esim. XMMS playlistissä, mutta kun valitsen kappaleen soitettavaksi, ohjelma alkaa hyppimään biisien yli seuraavaan jonka on kykenevä soittamaan, esim. Valitsen kappale 1, soitettavaksi tuleekin kappale 10. (kyllä varmaan tajuatte). Mikä neuvoksi?

minä en saa kuvaa auki, joten ei mitään käsitystä.

soittaako soitin muita mp3-kappaleita kuin ipodista ladattuja (nyt oletan siis, että kappaleet olivat mp3 formaatissa eivätkä esim. aac:na)?

entä ovatko koneelle siirretyt kappaleet varmasti kunnossa?

Toinen ongelma on kovin helppo tai ainakin niin luulisin: Tiedän että World Of Warcraft toimii linuxilla, mutta toimiiko ubuntu gnomella?

itse en ole kokeillut, mutta jos se oikeasti toimii linuxissa, niin kyllä se silloin toimii myös ubuntussa. ubuntu on vain yksi linux-jakeluverioista ja gnome on linuxin päällä pyörivä työpöytäympäristö jonka ei senkään pitäis vaikuttaa pein toimintaan.

oletettavasti ko. peliä varten tarvitaan cedega, joka on maksullinen softa.

Nimittäin kun laitoin asennus CD:n asemaan, ubuntu ei kyennyt avaamaan installer.exeä eikä autorunnia. Tiedän että Linux ei toimi kuten Windows joten onko jokin tietty asennuskikka ellei tuo pelkkä CD:n sisääntyöntö toimi?

peli ei varmastikaan toimi natiivisti linuxissa, vaan vaatii windows-rajapinnat toimiakseen.

Kolmas ongelma on seuraava: emolevyyni integroitu äänikortti (Epox 8rda+) pitäisi tukea nvidia mixer ominaisuutta, mutta kuten olen kuullut, linuxiin ei käy nuo emon ajurit onko jotenkin mixeri saatavilla? (Basso, keskiäänen, diskantin säätö ym)

minulla ei ole mitään käsitystämikä on nvidia mixer ominaisuus, mutta onko se jotenkin hienompi tai parempi kuin alsalle tarjotut mixerit tai niiden edusohjelmat?

siis jos siinä gnomessa tuplaklikkaat sitä kaiuttimen kuvaa joka avaa mikserin ja valitset Edit → Preferences ja rastitat halutut säätimet ja käytät niitä?
Janne

Vapaan koodin kananmuna

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 08.07.06 - klo:18.01 »
Asenna paketti
gstreamer0.10-pitfdll - GStreamer plugin for using MS Windows binary codecs
tai
gstreamer0.8-pitfdll - DLL/QTX loader plugin for GStreamer (tämä jos käytät vanhempaa ubuntua kuin viimeisin vakaa)
niin asentamasi w32codecsit pääsevät oikeuksiinsa rhythmboxissa ja muissa gstreameriä käyttävissä sovelluksissa.

Noihin windows peleihin tosiaan tarvitsee ainakin winen, mahdollisesti cedegan (winellä ollut jotain ongelmia tuon Wowin kanssa ainakin aiemmin)
En Vastaa Vaikeisiin Kysymyksiin.

Ricardorujo

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 08.07.06 - klo:18.13 »
Juuh nuo plugarit on jo asennettu. Easy ubuntun siis asensin myös (viitaten codecceihin) -> Ei ole auttanut. Nyt pitäis screenshotin toimia kaiketi, siinä näkyy että siinä Ipodilta kovolle-vaiheessa tapahtuu jotain.

tn

• Käyttäjä
    • Profiili

Ricardorujo

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 09.07.06 - klo:00.32 »
Kiitos tuosta WoW linkistä. Tuohon musiikki ongelmaan tahtois eniten vastauksen, nyt homma on niin, että pysty melkeinpä ollenkaan musiikkia kuunnella. Alsamixeristä ei saa tietääkseni säädettyä diskanttia, keski-ääntä, bassoa ja sen semmoisia.
« Viimeksi muokattu: 09.07.06 - klo:21.32 kirjoittanut Ricardorujo »

janne

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 09.07.06 - klo:22.09 »
Alsamixeristä ei saa tietääkseni säädettyä diskanttia, keski-ääntä, bassoa ja sen semmoisia.

voihan tuo tietty riippua ajuristakin (vaikka epäilenkin sitä), mutta kuvamallani tavalla ainakin itsellä ko. toimenpiteet onnistuu. ja nyt kun tulin tarkastaneeksi, niin kyllä ne sieltä alsamikseristäkin löytyvät.
Janne

Ricardorujo

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #7 : 10.07.06 - klo:13.36 »
Mjaa eipä toimi minulla. Voipa olla noista ajureista kiinni.