Kirjoittaja Aihe: Lacie network space 2 verkkolevyn asennus ubuntuun?  (Luettu 3648 kertaa)

savora-u

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 126
    • Profiili

otsikon mukainen verkkolevy tuli hommattua, mutta linuxiin asennuksesta ei hajuakaan.
Lacien nettisivuilta latasin Network assistant softan joka asentui,mutta klikattaessa ei tapahdu
mitään,liekkö syynä 64 bittinen järjestelmä kun softa tehty vain 32 bittiselle.
Samba taitaa olla verkkotyökalu ubuntussa,miten sen avulla saisi liitettyä

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Lacie network space 2 verkkolevyn asennus ubuntuun?
« Vastaus #1 : 10.09.11 - klo:17.34 »
Minulla on Lacien vanhempi verkkokovalevy. Jossain välissä taisi toimia tuo Lacien avustaja minullakin, ei enää.

Jos laite on kytketty samaan verkkoon, sitä voi kai hallita selaimen kautta - ainakin minun versiossani.

Lacien IP-osoitteen saa näkymään ajamalla konsolissa komennon:
Koodia: [Valitse]
findsmb
ja jaot
Koodia: [Valitse]
smbtree

Kun/jos IP-osoite on selvillä (findsmb tulosteessa esim. minulla nyt 192.168.11.80), mennään selaimella siihen ja annetaan adminin salasana. Oletus löytynee manuaalista.

Lähde: salai: Lacien verkkokovalevy

Tuo vanha Lacie on kyllä hidas kopioinnissa ja alussa suorastaan käyttökelvoton. En tarkkaan muista mitä kaikkea tein, jotta sain sen edes nykyiselleen (n. 3 - 4 Mt/s).

savora-u

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 126
    • Profiili
Vs: Lacie network space 2 verkkolevyn asennus ubuntuun?
« Vastaus #2 : 12.09.11 - klo:08.54 »

kiittää ja kumartaa! Noilla ohjeilla sain toimimaan. Kun ip osoitteen sain selville niin pääsi kirjautumaan kovoon ja tekemään asetukset.
Tosiaan langaton siirto on surkean hidas, mutta meneepähän edes jotain kautta langattomasti perille.