Hei!
Käytössäni on HP Pavilion DV7-2123eo -läppäri ja siihen Windowsin rinnalle asennettu Ubuntu 10.04 -käyttöjärjestelmä.
Haluaisin poistaa Ubuntun ihan kokeilumielessä ja asentaa sen sitten uudestaan. Tällä hetkellä käytössä olevan Ubuntun asennuksen yhteydessä käytin levyn osiointivaiheessa vaihtoehtoa "Käytä suurinta mahdollista vapaata levytilaa", mutta nyt haluaisin suorittaa uudelleenasennuksen käyttämällä "Osioi itse" -vaihtoehtoa. Olen kerran aikaisemminkin suorittanut asennuksen kyseisellä vaihtoehdolla, mutta käytössäni oli silloin eri kokoinen kiintolevy kuin nyt.
Ennen kun voin suorittaa uuden asunnuksen, minun täytyy luonnollisesti poistaa tämä nykyinen Ubuntu ja tiedustelisinkin siis nyt, että mitä minun kannattaisi tehdä ensimmäiseksi ja muutenkin edetä poistoprosessissa? Tarkoitus olisi poistaa Ubuntu Grub-käynnistyslatainta myöten.
Lisäksi tiedustelisin, että tarvitseeko minun ottaa nykyisen Ubuntuni puolelta talteen jotakin muutakin materiaalia kuin omat henkilökohtaiset tiedostoni ennen Ubuntun poistamista vai riittääkö, että minulla on kaikki henkilökohtainen materiaalini tallessa?