Kirjoittaja Aihe: Ubuntu One Luotettavuus  (Luettu 2092 kertaa)

quarternote

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
  • 2 x Ubuntu 11.04
    • Profiili
Ubuntu One Luotettavuus
« : 22.08.11 - klo:19.39 »
Hello,

Voisiko mahdollisesti palvelua pidempään käyttäneet henkilöt kertoa kuinka luotettavasti Ubuntu One toimii. Itse olen muutamia tapauksia lukenut, missä joitakin tiedostoja on kadonnut ym. Onko tämä enää tilanne vai ollaanko pahimmat bugit saatu korjattua?
Olen siirtänyt omat tiedostot ja koulujutut Dropboxista Ubuntu One palveluun ja olisi tärkeää, että voisin luottaa palvelun toimivuuteen.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Vs: Ubuntu One Luotettavuus
« Vastaus #1 : 22.08.11 - klo:19.49 »
Itsellä on ainakin pysynyt kaikki tiedot tallessa, sekä One- että Dropbox-palvelussa. Mutta henk.kohtaiset varmuuskopiot on aina henk.kohtaisia varmuuskopioita. Ikinä en luottaisi pilvipalveluihin täydellisesti. Koneelta toiselle (synkronointi) ja webin kautta tiedostojen käsiksi pääsemiseen kyseiset palvelut on tietysti aivan omaa laatuaan.

quarternote

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
  • 2 x Ubuntu 11.04
    • Profiili
Vs: Ubuntu One Luotettavuus
« Vastaus #2 : 22.08.11 - klo:19.58 »
Juu olen silloin tällöin ottanut kopion pilvessä jaetuista kansioista toiselle kovalevylle. Yleensä kuitenkin kun alan kirjoittaa jotakin dokumenttia/koodinpätkää, niin en sitä heti tallenna muualle kuin kansioon, joka on tarkoitus synkronoida pilveen. Synkronoinnin onnistuminen on ilmeisesti aika tärkeä tiedotojen säilymiseksi, ettei synkronoida kansiota tai tiedostoa mikä on vanhempi mitä uusin.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5661
    • Profiili
Vs: Ubuntu One Luotettavuus
« Vastaus #3 : 22.08.11 - klo:20.26 »
En tiedä onesta, mutta dropboxissa ainakin on mahdollista palauttaa myös vanhempia kopioita tiedostoista. Tosin itse kyllä poistin kaiken dropboxista näiden viimeisimpien käyttöehtomuutosten jälkeen. Ihan periaatteesta vaikka siellä nyt ei mitään oleellista ollutkaan. Tietysti tuon voisi ottaa käyttöön ja tehdä sinne salatun osion :)

SuperJaakkima

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Ubuntu One Luotettavuus
« Vastaus #4 : 23.08.11 - klo:11.33 »
Mulla U1 on toiminut hyvin. U1 ei tietääkseni sisällä ainakaan vielä tiedostojen palautusominaisuutta, joten kaikkea en sen varaan pistäisi. Ja omalla hölmöilyllä voi saada tiedostot poistetuksi muiltakin koneilta. Ja kun ketjun aloittajalla on ilmeisesti 2 konetta niin U1:sen parhaat puolet tulevat esille kun tiedostot ovat molemmilla koneilla.

U1:ssä on semmonen suomalaisia koskeva bugi että jos teet windowsilla ääkkösiä sisältävän hakemistopolun/tiedostonimen joka ei ole varsinaista UTF-8:aa, niin synkronointi ei onnistu ja U1 katkaisee yhteyden.

Ja varmuuskopiointi kannattaa muualle kuin canonicalin pilveen.
« Viimeksi muokattu: 23.08.11 - klo:11.39 kirjoittanut SuperJaakkima »

quarternote

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
  • 2 x Ubuntu 11.04
    • Profiili
Vs: Ubuntu One Luotettavuus
« Vastaus #5 : 23.08.11 - klo:16.18 »
Mulla U1 on toiminut hyvin. U1 ei tietääkseni sisällä ainakaan vielä tiedostojen palautusominaisuutta, joten kaikkea en sen varaan pistäisi. Ja omalla hölmöilyllä voi saada tiedostot poistetuksi muiltakin koneilta. Ja kun ketjun aloittajalla on ilmeisesti 2 konetta niin U1:sen parhaat puolet tulevat esille kun tiedostot ovat molemmilla koneilla.

U1:ssä on semmonen suomalaisia koskeva bugi että jos teet windowsilla ääkkösiä sisältävän hakemistopolun/tiedostonimen joka ei ole varsinaista UTF-8:aa, niin synkronointi ei onnistu ja U1 katkaisee yhteyden.

Ja varmuuskopiointi kannattaa muualle kuin canonicalin pilveen.

Käytössä on tosiaan pöytäkone, kannettava ja lisäksi puhelin, joiden välillä systeemi toimii. Itselläni on kyllä onnistunut synkronointi tiedostoille ja kansioille joissa nimessä on ä tai ö, sekä ovat luotu windowsin puolella.

Ainakin muutaman palautteen perusteella siis homman pitäisi toimia ja en kyllä itsekkään vielä ole mitään ongelmia kohdannut. Lisää käyttökokemuksia saa tietysti kirjoitella, niin saa aina paremman kuvan miten homma toimii.

lompolo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 852
    • Profiili
Vs: Ubuntu One Luotettavuus
« Vastaus #6 : 23.08.11 - klo:16.43 »
Silloin kun samaan tiedostoon on tehty eri koneilla muutoksia, eikä niitä ole ehditty synkronoida tulee  .u1conflict tiedosto. Sen avulla voi ratkaista tuon konfliktin.