Kirjoittaja Aihe: suomalainen näppis dosboxiin  (Luettu 1346 kertaa)

spmima

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
suomalainen näppis dosboxiin
« : 21.08.11 - klo:22.12 »
olen joskus osannut käyttää dosia mutta kun nyt koetan asentaa vanhaa wp:tä toimimaan dosboxissa, en saa suomalaista näppäimistöä toimimaan. Olen lisännyt autoexec.batiin ja config.sys-tiedostoon keyb su ja koodisivut, mutta ongelma saattaa olla että jostakin pitäisi saada lisäohjelmia joita dosboxin jakelussa ei näyttäisi olevan.

Olen haeskellut googlaamalla mutta tyhjin tuloksin. Eikö kukaan käytä dosboxia muuhun kuin pelaamiseen?

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: suomalainen näppis dosboxiin
« Vastaus #1 : 21.08.11 - klo:22.54 »
Minulla kyllä toimii tuo näppis suomeksi ihan kirjoittamalla 'keyb su' dosboxiin. Olen sen sittemmin lisännyt kotihakemistoon dosbox.conf-tiedostoon [dos]-kohdan alle asetuksella keyboardlayout=fi
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

spmima

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: suomalainen näppis dosboxiin [ratkaistu]
« Vastaus #2 : 22.08.11 - klo:14.43 »
Loistavaa! tosi paljon kiitoksia, nyt toimii. Koetan vielä onneani tuon dosbox.conf tiedoston kanssa.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11440
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: suomalainen näppis dosboxiin
« Vastaus #3 : 22.08.11 - klo:15.20 »
Uuden konffin saa komennolla dosbox -printconf ja tuo näkyy tekevän sen ~/.dosbox-hakemistoon, joten pitäsikin kokeilla josko sinne voisi tuon dosboxin konffitiedoston laittaa.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5669
    • Profiili
Vs: suomalainen näppis dosboxiin
« Vastaus #4 : 22.08.11 - klo:20.29 »
Voi laittaa. Jos en ihan väärin muista niin kyseisessä asetustiedostossa on [exec]kohta jonka jälkeen voi määritellä käynnistyksessä tapahtuvia käskyjä. Olen joskus laittanut tuon keyb su:n asetustiedostoihin, mutta tosiaan ihan varmaksi en sano tuota kohtaa. Asetustiedosto oli kyllä hyvin dokumentoitu ja oikean paikan löysi hyvin helposti kun alkoi katseleen. Ainoa hämäävä juttu on linuxeissa, että tiedosto pitää tehdä dosboxilla ja sitä ei siis valmiiksi ole kuten windows versiossa.