Kirjoittaja Aihe: sovelukset xubuntun alapalkkiin?  (Luettu 1744 kertaa)

edop

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 31
    • Profiili
sovelukset xubuntun alapalkkiin?
« : 21.08.11 - klo:20.56 »
No nyt ei ole acerissa vistasta jäljellä kun tarha ;D Xubuntu osoitautui minulle sopiviin, niin, että laitoin sen myös vanhaan d600:n :D

Tässä kuvassa http://www.xubuntu.org/tour on alapalkissa tärkeämmät sovellukset. Miten tuo palkki saa tuon näköiseksi? Olen oikea-klikkanut, mutta sieltä valikosta en löydä    ???

Ja toiseksi Acerissa toimii libre office suomen oikkuluku, mutta dellissa ei. Molemmiin asennettu samasta cd:sta xubuntu 10.10, joka on päivitetty 11.04  ???

-edo

edop

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: sovellukset xubuntun alapalkkiin?
« Vastaus #1 : 22.08.11 - klo:09.30 »
Tässä (toivottavasti) parempi linkki kuvaan :-\
No nyt ei ole acerissa vistasta jäljellä kun tarra ;D Xubuntu osoitautui minulle sopiviin, niin, että laitoin sen myös vanhaan d600:n :D

Tässä kuvassa

http://xubuntu.org/sites/default/files/natty_shot_front_0.png

on alapalkissa tärkeämmät sovellukset. Miten tuo palkki saa tuon näköiseksi? Olen oikea-klikkanut, mutta sieltä valikosta en löydä    ???

Ja toiseksi Acerissa toimii libre office suomen oikkuluku, mutta dellissa ei. Molemmiin asennettu samasta cd:sta xubuntu 10.10, joka on päivitetty 11.04  ???

-edo

retu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 949
    • Profiili
Vs: sovelukset xubuntun alapalkkiin?
« Vastaus #2 : 22.08.11 - klo:10.59 »
Tuo taitaa olla 11.04 version oletustyöpöytä. Se alapalkki on ihan tavallinen xfce paneeli, johon on lisätty käynnistimiä (launcher). Vanhemmassa versiossa on muistaakseni käytetty sijainnit valikon vieressä samanlaisia käynnistin juttuja web-selaimelle ja ohjeelle. Kuvakkeet keskittyvät paneliin, jos panelin molempiin reunoihin lisää erottimen. Panelin ominaisuuksista voi säätää kokoa ja lisätä uusia käynnistimiä.

Päivitettäessä  uudempaan versioon vanha työpöytä ei välttämättä korvaudu. Jos luot uuden käyttäjätunnuksen, sille luodaan oletustyöpöytä ja pääset sitä kautta tutkimaan miten paneli on tehty.

juyli

  • Vieras
Vs: sovellukset xubuntun alapalkkiin?
« Vastaus #3 : 22.08.11 - klo:11.15 »
Ja toiseksi Acerissa toimii libre office suomen oikkuluku, mutta dellissa ei. Molemmiin asennettu samasta cd:sta xubuntu 10.10, joka on päivitetty 11.04  ???

Ehkäpä Dell-asennuksesta puuttu voikko: http://packages.ubuntu.com/natty/libreoffice-voikko
BTW. Itsellänikin on Dell Latitude D600 (1Gt RAM), jossa Linux:it pyörivät ihan kohtuullisesti jopa raskaammillakin työpöydillä.

edop

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 31
    • Profiili
Vs: sovellukset xubuntun alapalkkiin? ratkaistu :)
« Vastaus #4 : 22.08.11 - klo:13.33 »

No nyt toimii niin kuin haluaisin  :D

Minä jotenkin tykän Xubuntusta koska se on yksinkertainen(=kaunis) ja nopea ;) Leikin vähäsen ubuntu 11:n kanssa, mutta sillä on minulle ihan liikaa tavaraa jota en tarvitse ;D

kiitokset neuvoista 8)
   
BTW. Itsellänikin on Dell Latitude D600 (1Gt RAM), jossa Linux:it pyörivät ihan kohtuullisesti jopa raskaammillakin työpöydillä.
[/quote]