Siis minulla nyt on pöytäkone apuna, jossa on Windows, ja siellä poltto-ohjelma Nero. Poltanko nyt ensin tuon ISO imagen, jonka syötän tyhjään koneeseen? Sen jälkeen laitan sinne Ubuntun, jonka joudun myös imuroimaan, koska levykettä minulla ei ole. Vai missä järjestyksessä tämä homma menee? Minulla on nyt DVD+RW levykkeitä, joihin mahtuu 4,7Gb, sekä myös yksi DVD+R levyke, johon mahtuu 8,5Gb. Jossain sanottiin, että Ubuntun tilantarve olisi 8Gb, jolloin imurointiin tarvittanee tuo suurempi levy?
Syrtekin linkkaamat englanninkieliset ohjeet on erittäin hyvät. Tässä kuitenkin suomeksi järjestys jolla itse teen:
1.Imuroi ISO-image
2.polta se levylle(nykyinen 700megan CD-levykin riittää, koska ISO tarkoittaa pakattua=pienennettyä asennuslevyn tiedostoa)
3.aseta levy asemaan, ja käynnistä uudelleen
4.ubuntu käynnistyy, automaattisesti aukeaa ubuntun työpöytä, jonka vasemmassa yläkulmassa, tai niillä tienoin, on kuvake jonka alla lukee: "install [jotain]", tuplaklikkaa hiiren vasemmalla nappulalla sitä, ja seuraa ohjeita, jotka on erittäin yksinkertaiset.
5. koko asennusrumban jälkeen levy luultavasti on poistettava asemasta, mutta tästä tulee erikseen ilmoitus. Jostain systä uudelleenkäynnistys ei mulla aina lähde itsestään käyntiin, mutta kun asennus on päättynyt, koneen voi sammuttaa vaikka virtanapista(Linuxin kanssa tämä on turvallista). Sitten vain ajelemaan tuliterällä ubuntulla, joka toki on ensin päivitettävä.