Kirjoittaja Aihe: Mint Xfce tai LXDE  (Luettu 2733 kertaa)

oh2ir

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 447
    • Profiili
Mint Xfce tai LXDE
« : 16.08.11 - klo:11.42 »
Tervehdystä

Olen käyttänyt tavallista Mint11:sta ja toimii ok, mutta nyt on herännyt kysymys.

Millä tavalla Xfce ja Lxde eroavat toisistaan ja miten ne eroavat perus Mint11 versiosta,
olen yrittänyt etsiä mutta en ole tyhjentävää vastausta saanut.

Olisikohan tällä foorumilla mahdollista saada vastausta asiaan.

73's de Kari OH2BNE
73's de Kari OH2BNE

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Mint Xfce tai LXDE
« Vastaus #1 : 16.08.11 - klo:17.53 »
Karkea jako: jos Mintin nimessä on numero niin se perustuu johonkin Ubuntun jakeluun. Jos nimessä ei ole numeroa ks Mint perustuu Debianiin ja paketit päivittyvät jatkuvasti uusimpiin versioihin ilman versiopäivityksiä (rolling release). Jos olen väärässä niin korjatkaa.
LXDE ja XFCE ovat eri työpöytäversioita, joissa on erilaiset oletussovellukset. XFCE on helpommin muokattava aloittelijalle mutta LXDE on kevyt ja nopea. terveisin Timo -7JHA
"Linux, made in Finland"

Karvameduusa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1055
    • Profiili
Vs: Mint Xfce tai LXDE
« Vastaus #2 : 16.08.11 - klo:18.23 »
Karkea jako: jos Mintin nimessä on numero niin se perustuu johonkin Ubuntun jakeluun. Jos nimessä ei ole numeroa ks Mint perustuu Debianiin ja paketit päivittyvät jatkuvasti uusimpiin versioihin ilman versiopäivityksiä (rolling release). Jos olen väärässä niin korjatkaa.
LXDE ja XFCE ovat eri työpöytäversioita, joissa on erilaiset oletussovellukset. XFCE on helpommin muokattava aloittelijalle mutta LXDE on kevyt ja nopea. terveisin Timo -7JHA

LXDE:stä ei löydy rolling release versiota. Ainoat Debian rolling release julkaisut ovat Linux Mint XFCE ja Linux Mint Debian. Tuo LXDE työpöydällä oleva julkaisu perustuu Ubuntu 11.04.

Lähde: http://www.linuxmint.com/oldreleases.php

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Mint Xfce tai LXDE
« Vastaus #3 : 16.08.11 - klo:19.46 »
Oikein hyvä tarkennus Karvameduusalta, terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

Lasse.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1668
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
Vs: Mint Xfce tai LXDE
« Vastaus #4 : 16.08.11 - klo:20.53 »
Helpointenhan eri työpöytien olessa kyseessä asia selviää ihan suoraan kokeilemalla. :)
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.

juyli

  • Vieras
Vs: Mint Xfce tai LXDE
« Vastaus #5 : 16.08.11 - klo:22.25 »
Helpointenhan eri työpöytien olessa kyseessä asia selviää ihan suoraan kokeilemalla. :)

Nimenomaan. Mieluusti pitää ihan perehtyä työpöytään/ikkunamanageriin eikä vain tyytyä ensivaikutelmaan. Työpöydät on aina konffattavissa omien mielihalujen mukaan. Kokeiltavaahan sitten riittää: http://xwinman.org

oh2ir

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 447
    • Profiili
Vs: Mint Xfce tai LXDE
« Vastaus #6 : 17.08.11 - klo:00.22 »
Tere

Ja kiitokset kommenteista. Olen kokeilemalla selvitellyt aika paljon asioita, mutta nuo oli vähän jääneet epäselviksi. Olen jonkin verran kokeillut Gnome3:sta ja tullut siihen tulokseen että taitaa olla jotenkin keskeneräinen kun mielestäni Unity toimii paremmin ja on paremmin muokattavissa kuin G3, no tämä on vain minun mielipide.

Olen nyt jonkin aikaa käyttänyt Unityä wanhassa Fujitsun Lifebook läppärissä, eikä minulla ole ollut pahaa sanottavaa, toistaiseksi ;-)

Nyt olen omalta kohdaltani päätynyt Ubuntu 11.04:seen ja Unityyn, ainakin seuraavaan päivitykseen asti.
ATI:n näytönohjain vaan ryppyili niillä suljetuilla ajureilla mutta toimii hyvin asennuksen mukana tulleella RV635 ajurilla.


73's de Kari OH2BNE