Pyydän anteeksi että tähän threadiin tunkeudun, mutta tämä taitaapi parhaiten vastata ongelmani laatua.
Ensin hieman taustoja: Olen ollut onnellinen (tai vähemmän onnellinen...) Windows käyttäjä pidemmän aikaa, mutta minulla on lisäksi erittäin vähäistä kokemusta Mandrake linuxista.
Järjestelmäni rakenne on seuraava:
hda1 = Windows HDD, asema C joka sisältää itse käyttöjärjestelmän.
hda2 = Windows HDD, asema D joka sisältää kaiken muun kuten pelit, leffat ja musiikit.
hdb1 = Linux HDD joka on 50% linuxin käytössä ja 50% tyhjillään.
Ideana oli, että voisin ubuntun puolelta päästä soittamaan tuolla hda2:lla olevia musa tiedostoja, ja sainkin pienellä avulla sählättyä niin, että tuolle asemalle pääsin käsiksi.
Ongelmaksi muodostui kuitenkin seuraava:
Mikään ohjelma ei suostu soittamaan kallisarvoisia .mp3 tiedostojani. Kokeilin XMMS:llä, mutta se selaa play-listiäni valtavalla vauhdilla alaspäin jonkinaikaa ja sitten jäätyy kokonaan.
Ainut mikä auttaa on killall xmms terminaliin.
Mandrakella minulla oli käytössä jokin toinen osfta, jolla pyörivät sekä videot että musat aivan ongelmitta, mutta sen nimi on kadonnut muistini syövereihin. Tästä syystä en ole voinut vain yksinkertaisesti sitä ladata.
Voisitteko siis olla niin ystävällisiä, ja kertoa tämmöiselle aloittelijalle askel askeleelta miten saisin tämän ongelman korjattua.
Älkää olettako että tiedän mitään, sillä tietoni Linux-maailmasta ovat todella heikot.
Älkää myöskään olettako, että minulla olisi jotain asennettuna mitä ei heti käyttöjärjestelmän mukana tullut.
Yritin toki Irssin asennusta varten jotain C-kääntäjää tuolta listalta saada toimimaan, mutta huonolla menestyksellä.
Jos sellaista siis tarvitaan, niin toivon että voisitte ystävällisesti kertoa myös sen asennuksen.
Etukäteen SUURESTI kiittäen:
Leo "LoeZ" Leppänen