Ubuntu 24.04.1 LTS | Lataa ja asenna | Tutustu yhteisöön | Blogi | Yritysten tarjoamat palvelutLiity Ubuntu Suomen seuraan muualla: Discourse, Facebook, Mastodon, Matrix, Telegram, X
Eli, olen asennuksessa säätänyt kelloni Europe/Helsinki, mutta ennen, ubuntu teki niin, että kun palasi wintoosasta, se oli Europe/Marienhamn, mutta nyt se laittaa sen koko aika Europe/Marienhamniin. Eli missä on vika?
sudo tzconfig
Lainaus käyttäjältä: prakka - 04.07.06 - klo:15.19Eli, olen asennuksessa säätänyt kelloni Europe/Helsinki, mutta ennen, ubuntu teki niin, että kun palasi wintoosasta, se oli Europe/Marienhamn, mutta nyt se laittaa sen koko aika Europe/Marienhamniin. Eli missä on vika?vika on gnomen time and date sovlluksessa joka näyttää aikavyöhykkeen väärin käynnistettäessä. oikea vyöhyke lukee kuitenkin tiedostossa /etc/timezone. ratkaisuksi suosittelen lopettamaan sen aikavyöhykkeen kurkkimisen sieltä sovelluksesta ja käyttämään konetta.
Ja miten se on mahdollista?
sudo ntpdate tick.keso.fisudo hwclock --systohc
Lainaus käyttäjältä: janne - 04.07.06 - klo:16.49vika on gnomen time and date sovlluksessa joka näyttää aikavyöhykkeen väärin käynnistettäessä. oikea vyöhyke lukee kuitenkin tiedostossa /etc/timezone. ratkaisuksi suosittelen lopettamaan sen aikavyöhykkeen kurkkimisen sieltä sovelluksesta ja käyttämään konetta.Ja miten se on mahdollista?
vika on gnomen time and date sovlluksessa joka näyttää aikavyöhykkeen väärin käynnistettäessä. oikea vyöhyke lukee kuitenkin tiedostossa /etc/timezone. ratkaisuksi suosittelen lopettamaan sen aikavyöhykkeen kurkkimisen sieltä sovelluksesta ja käyttämään konetta.
itse olen säätänyt kellon kerran ja unohtanut koko homman sen jälkeen.
Sulla on sitten hyvä kello, taikka vaihtoehtoisesti joku ntp-service pyörimässä.
Mutkun mulla on semmonen kello että se vipottaa ~16 sekuntia vuorokaudessa, mutta en silti halua ylimääräisiä serviisejä mokoman takia, vaan asettelen kellon aikaan vaikkapa kerran kuukaudessa että en myöhästy jostakin. Myöskin ne kaikenmaaliman cronit on pannassa, joten käsin se on aseteltava,ei oo helppoo ei.
Lainaus käyttäjältä: prakka - 05.07.06 - klo:11.28Ja miten se on mahdollista?No kun ohjelmissa on bugeja, tämä kyseinen läytynee tuolta:http://bugzilla.gnome.org/buglist.cgi?query=timezonemutta en minä ainakaan jaksa sitä etsiä, koska sillä ei ole merkitystä mihinkään. Itse säätelen komentoriviltä kellon aikaan näin:Koodia: [Valitse]sudo ntpdate tick.keso.fisudo hwclock --systohce. vaihdoin paremman palvelimen tuohon, aikaisempi alkoi kiukuttemaan
sudo: timestamp too far in the future: Sep 8 18:44:33 2006