Kirjoittaja Aihe: Canonille pisteet!  (Luettu 1875 kertaa)

vtp

• Käyttäjä
    • Profiili
Canonille pisteet!
« : 18.07.11 - klo:21.23 »
Lähti uusi PIXMA MG5150 -printteri toimimaan hienosti 10.04:n kanssa. Canonilta sai ladattua ajurin, joka asensi laitteen automaattisesti cups:iin. Jokohan maailmalla aletaan lopulta herätä siihen, että Windowsille on vaihtoehtoja.

Minulla tuo valmistajan Linux-tuki ratkaisi ostopäätöksen. Canonilta näyttäisi myös saavan sorsat ladattua, joten kun sitten Ubuntukin päivittyy aina uudempaan, niin on mahdollista, että yhteisö alkaa päivittää tätä Canonin ajuria. Tästä voisivat muut valmistajat ottaa esimerkkiä.

Minulle on mielikuva, että Canon ei ole aiemmin ollut kovin Linux-ystävällinen. Nyt lienevät vähän muuttaneet suhtautumistaan ja hyvä näin.

qwertyy

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Canonille pisteet!
« Vastaus #1 : 18.07.11 - klo:21.27 »
Minulle on mielikuva, että Canon ei ole aiemmin ollut kovin Linux-ystävällinen.
Tämä on totta. Niin heikkoa on heidän ajuritoimintansa ollut, että olen ostanut vain Canonin kameroita. Kaikki muut romppeet on jääneet kyllä kaupanhyllylle.

Jallu59

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Canonille pisteet!
« Vastaus #2 : 19.07.11 - klo:10.44 »
Mikähän on tuon canon-ajurin laatu ?

Aikoinaan, kun vielä käytin windowsia(1.0 ... 2k), Canonin ajurit olivat kelvotonta kuraa, jotka tulostivat sivuja vääränkokoisina, niin että WYSIWYG muuttui muotoon "what you see is NOT what you get". Tulostus skaalautui paperille ruutua suurempana, pahimmillaan jättäen reunoista tavaraa pois. Purkkapaikkana piti muuttaa oltusarkkinsa marginaaleja, mutta esim PDF:iin se ei purrut. Myöhemmin avoimella linux-ajurilla näitä ongelmia ei esiintynyt samalla tulostimella (LPB8-II), jonka vasta tänä kesänä kannoin kierrätyskeskuskseen 25 vuotta palvelleena  ;D

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS