Kirjoittaja Aihe: Versionhallinnan automatisointi  (Luettu 1970 kertaa)

Macrotus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Versionhallinnan automatisointi
« : 06.07.11 - klo:23.48 »
Morjens

Versionhallintaan pitäis tutustua, en ole vain kiinnostunut tekemään sitä itse: Haluaisin järjestelmän automaattisesti luovan uuden kopion päivän päätteeksi.

Ajatus olisi se, että projektia kehitetään omassa hakemistossaan, ja aina keskiyön tietämissä kansion sisältö kopioitaisiin omaan kansioonsa backup-kansiossa päivämäärällä ja ajalla varustettuna. Mimmosia ohjelmia tästä löytyisi Windows Server 2008 R2:lle?

Oikeastaan mitkään kolmannen osapuolen ohjelmat eivät niinkään houkuta, paras toteutus olisi tehdä se batch-skripteillä. Minulla ei valitettavasti ole hajuakaan noista Microsoftin sekavista batch-räpellyksistä, Java ja PHP ovat paljon loogisempia ja kattavampia.
« Viimeksi muokattu: 06.07.11 - klo:23.55 kirjoittanut Macrotus »

DonJuha

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 205
    • Profiili
Vs: Versionhallinnan automatisointi
« Vastaus #1 : 11.07.11 - klo:08.49 »
Kuvailit enemmänkin varmuuskopiointia kuin versionhallintaa. Versionhallinassa tallennetaan varsinaisen tuotoksen lisäksi muutoskuvauksia yms ja versionhallintakin vaatii jonkinlaisen varmuuskopioinnin kaverikseen.

Edit: Jos oikeat versionhallinnat kiinnostavat, niin ainakin GIT ja SVN on suosittja avoimenlähdekoodin systeemejä.
« Viimeksi muokattu: 11.07.11 - klo:09.05 kirjoittanut DonJuha »

Macrotus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Versionhallinnan automatisointi
« Vastaus #2 : 11.07.11 - klo:09.41 »
Onhan tuollainen varmuuskopiointikin tietynlaista versionhallintaa. Ja kyllä, olen kuullut GIT:stä ja SVN:stä, ei ole vain tullut käytetyksi mielestäni liian vaikeakäyttöisen käyttöliittymän takia. Se olisi kiva kun toimisi kätevästi Netbeansin kanssa, ainakin noita voi käyttää sen kanssa. Sekin vain on vaikuttanut vähän tyhmältä.

DonJuha

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 205
    • Profiili
Vs: Versionhallinnan automatisointi
« Vastaus #3 : 11.07.11 - klo:11.01 »
Noihinhan saa erilaisia käyttöliittymiä, esim: http://www.rabbitvcs.org/

Suosittelen kyllä softaprojektiin oikean versionhallinnan käyttöä. Niissä on kuitenkin sisäänrakennettuna versioiden vertailut yms, joita tarvitaan siinä vaiheessa, kun selvitellään kuka on rikkonut mitä ja milloin.

Macrotus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Versionhallinnan automatisointi
« Vastaus #4 : 11.07.11 - klo:13.59 »
No, ei niitä voi rikkoa kukaan muu kuin minä, kun yksin kehitän projektiani.

Tututustun nettimateriaaliin noista versionhallintasysteemeistä, ja katotaan mitä teen. Harvemmin tulee kumminkaan tehtyä mitään, mitä en osaisi korjata, sen verran hyvät taidot kumminkin.

Oon asentanut kumminkin serverilleni VisualSVN:n, ja kitan siihen ottaa yhteyttä tällä Ubuntullani. Protokollana https, porttina 8443 ja tunnukset oikein -> ei toimi.

Lainaus
org.tigris.subversion.javahl.ClientException: connection refused by the server
OPTIONS request failed on '/'

What's the problem?
« Viimeksi muokattu: 11.07.11 - klo:14.02 kirjoittanut Macrotus »