Kirjoittaja Aihe: Virtualbox ja mokkulat  (Luettu 1989 kertaa)

BBT

• Käyttäjä
    • Profiili
Virtualbox ja mokkulat
« : 29.06.11 - klo:22.20 »
Mitenhän saisi mokkulat toimimaan Virtualboxin kanssa? Muut usb laitteet kyllä toimivat mutta mokkuloita Virtualboxiin asennettu XP ei tunnista.

Käytössä tuorein versio Virtualboxisista ja olen testannut Nokian CS-17 ja Huawei E1762 mokkuloilla. Myös tuo XP asennus on ajantasalle päivitetty. Jostain luin että auttaisi jos Virtualboxin käynnistää sudo oikeuksin mutta eipä ollut apua tuostakaan...

Muilla samaa ongelmaa?
« Viimeksi muokattu: 29.06.11 - klo:22.37 kirjoittanut BBT »

salai

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Virtualbox ja mokkulat
« Vastaus #1 : 30.06.11 - klo:06.37 »
Mitähän yrität tehdä? Onko sinulla esim. tavallinen adsl ja haluat testata mokkulan toimivuutta VBoxissa?

Vai meinaatko hallita sitä mokkulayhteyttä hostista ja guestista samaan aikaan eri ohjelmilla? Eihän se niin voi toimia.

Minulla on nyt testissä mokkulayhteys hostissa Huawei E367:llä. Kun määritin VBoxiin verkolle NAT:in, nettiyhteys toimii VBoxin Lubuntusta ilman mitään säätämistä.  Sama homma tietysti XP:n kohdalla, eli isäntäkone toimii reitittimenä jakaen sille 10.0.** sarjan osoitteita.

BBT

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 30.06.11 - klo:06.56 »
Mitähän yrität tehdä? Onko sinulla esim. tavallinen adsl ja haluat testata mokkulan toimivuutta VBoxissa?

Vai meinaatko hallita sitä mokkulayhteyttä hostista ja guestista samaan aikaan eri ohjelmilla? Eihän se niin voi toimia.

Minulla on nyt testissä mokkulayhteys hostissa Huawei E367:llä. Kun määritin VBoxiin verkolle NAT:in, nettiyhteys toimii VBoxin Lubuntusta ilman mitään säätämistä.  Sama homma tietysti XP:n kohdalla, eli isäntäkone toimii reitittimenä jakaen sille 10.0.** sarjan osoitteita.

Tarkoitus olisi hallita mokkulaa vain guestista. Firmware päivitykset on helpompi tehdä Windowsilla...

salai

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 30.06.11 - klo:07.12 »
Tarkoitus olisi hallita mokkulaa vain guestista. Firmware päivitykset on helpompi tehdä Windowsilla...

Voi olla vaikeaa, koska Windows-puolella se vaatii niin paljon niitä ajureita ja rekisterimerkintöjä tikkua varten toimiakseen ollenkaan. En ole saanut koskaan edes dvb-usb-tikkua toimimaan VBoxissa.

En kyllä pääse testaamaan kuin ensi viikolla, kun lähden reissuun juuri.

cbz

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 30.06.11 - klo:22.42 »
Mulla CS-17 tunnistui ja asentui nätisti, mutta liikennettä en saanut kulkemaan.. Isännällä pelasi hienosti.