Kirjoittaja Aihe: Suurempi kuin 700mb CD polttaminen  (Luettu 3266 kertaa)

tikola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 205
    • Profiili
Suurempi kuin 700mb CD polttaminen
« : 26.06.11 - klo:23.52 »
Ostin joskus innokkaana 900mb CD aihioita ajatuksena, että auton MP3 CD:lle saisi tungettua enemmän musiikkia kuin normaalille. Lopputulos on se, että kerran olen onnistunut tunkemaan yli 700mb noille CD:lle käyttäen Neroa Windows puolella ja silloinkin viimeiset kappaleet alkoivat takkuilla soittimessa.

Ubuntu taipuu lähtökohtaisesti mihin vain, mutta sillä en ole koskaan pystynyt tekemään yli 700mb CD:tä vaan homma kaatuu aina erilaisin virheilmoituksiin, jossa kerrotaan ettei data mahdu levylle. Levyssä lukee siis 900mb, mutta löytyykö maailmasta sellaista ihmelaitetta jolla sen kaiken tilan saisi oikeasti käyttöön. Vai onko myyntimies vetänyt minua höplästä?

Käytännössä olen siis yrittänyt muutamalla ensiksi löytämälläni Ubuntun poltto-ohjelmalla vailla menestystä.

timo

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5671
    • Profiili
Vs: Suurempi kuin 700mb CD polttaminen
« Vastaus #1 : 27.06.11 - klo:00.54 »
Käsittääkseni tuo riippuu eniten raudasta millä yritetään polttaa. Tietysti mm. Winukan Nerossa pitää erikseen sallia disc-at-once tilassa vielä overburn asetus.

Tuolla on Linux ohjelmista kuten K3B:stä vastaava asetus.
http://www.linuxquestions.org/questions/linux-newbie-8/overburning-an-iso-311608/

Homma toimii ilmeisesti myös Gnomen oletusohjelmissa, mutta ne ilmeisesti pitää käynnistää sopivan vipusen avulla päätteestä. En ainakaan muista nähneeni suoraan niiden valikoissa sopivaa kohtaa.

Joka tapauksessa levy muistaakseni tosiaan sitten pitää polttaa disc-at-once periaatteella.

tikola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 205
    • Profiili
Vs: Suurempi kuin 700mb CD polttaminen
« Vastaus #2 : 27.06.11 - klo:22.24 »
Täytyypä kokeilla tuota K3B:tä ja noita asetuksia. Tähän saakka olen mennyt vain niillä mitä Ubuntusta on paketissa valmiina tullut. Tuo rautariippuvaisuus on tässä se todennäköinen syy. Minulla on vain ne pari poltinta ja niillä olen nykyiset tulokset saavuttanut ja jos joku ei onnistu en ole poltinta toiseen sen takia vielä vaihtanut. Mistä tuon overburn kyvyn saisi selvitettyä kyseiselle asemalle - muuten kuin googlailemalla laitemallia valmistan sivuilta.

timo

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5671
    • Profiili
Vs: Suurempi kuin 700mb CD polttaminen
« Vastaus #3 : 28.06.11 - klo:00.34 »
Taitaa olla lähinnä ainoa järkevä tapa kuuklailun lisäksi vain kokeilla simuloida polttoa ja katsoa mihin kohtaan jämähtää?

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Suurempi kuin 700mb CD polttaminen
« Vastaus #4 : 28.06.11 - klo:09.44 »
Eipä taida olla oikein järkeä käyttää ylisuuria CD:itä, koska autosi soitin ei mitä todennälöisimmin kykene moisia epästandardeja levyjä toistamaan, ainakaan kokonaan,, niinkuin jo käytännössä jouduit toteamaan.

Ystävällisin terveisin

Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

tikola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 205
    • Profiili
Vs: Suurempi kuin 700mb CD polttaminen
« Vastaus #5 : 05.07.11 - klo:16.58 »
Komppaan kommentoijia - lottoahan tuo ylikokoinen CD tuntuu olevan. Löysin noita asetuksia eri poltto-ohjelmista, mutta homman onnistuminen oli aina vähän niin ja näin. Pitäydymme siis 700mb standardi CD:ssä ellei jotain täsmällistä ideaa ja tarvetta isommalle löydy.

Luulen edelleen että Nero Windows Xp koneessa on ainoa, joka on noille 900mb levyilleni onnistunut  - ja sekin vain kerran.

timo

Storck

  • Vieras
Vs: Suurempi kuin 700mb CD polttaminen
« Vastaus #6 : 05.07.11 - klo:17.05 »
Komppaan kommentoijia - lottoahan tuo ylikokoinen CD tuntuu olevan. Löysin noita asetuksia eri poltto-ohjelmista, mutta homman onnistuminen oli aina vähän niin ja näin. Pitäydymme siis 700mb standardi CD:ssä ellei jotain täsmällistä ideaa ja tarvetta isommalle löydy.

Luulen edelleen että Nero Windows Xp koneessa on ainoa, joka on noille 900mb levyilleni onnistunut  - ja sekin vain kerran.

timo

Onko se soinut autossa? Jos ei niin koko juttuhan on ihan turha koska kotona voit käyttää DVD-levyjä. (joissain autosoittimissakin jo)

aku506

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 356
    • Profiili
Vs: Suurempi kuin 700mb CD polttaminen
« Vastaus #7 : 05.07.11 - klo:17.56 »
Komppaan kommentoijia - lottoahan tuo ylikokoinen CD tuntuu olevan. Löysin noita asetuksia eri poltto-ohjelmista, mutta homman onnistuminen oli aina vähän niin ja näin. Pitäydymme siis 700mb standardi CD:ssä ellei jotain täsmällistä ideaa ja tarvetta isommalle löydy.

Luulen edelleen että Nero Windows Xp koneessa on ainoa, joka on noille 900mb levyilleni onnistunut  - ja sekin vain kerran.

timo

Onko se soinut autossa? Jos ei niin koko juttuhan on ihan turha koska kotona voit käyttää DVD-levyjä. (joissain autosoittimissakin jo)
Vain alkupää soi....

tikola

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 205
    • Profiili
Vs: Suurempi kuin 700mb CD polttaminen
« Vastaus #8 : 06.07.11 - klo:09.31 »
Niin siis alkuperäinen idea oli saada tungettua pikkuisen enemmän musiikkia autosoittimeen, joka toistaa vain CD:n. Sillä yhdellä yrittämällä onnistuin ja ilmeisestikkin sain hieman yli 700mb soimaan, mutta sitten viimeisillä kappaleilla se alkoi takkuilla.


timo