Kirjoittaja Aihe: Google Earth ongelma. [ratkaistu]  (Luettu 3368 kertaa)

Anssi

• Käyttäjä
    • Profiili
Google Earth ongelma. [ratkaistu]
« : 01.07.06 - klo:19.14 »
eli asensin tuollaisen ohjelman ja se kyllä toimii oikein loistavasti, mutta vaatii rootin oikeudet että sen saa päälle.
asensin sen tietysti sudoa käyttäen kun ajattelin että se asentuisi niin että kaikki käyttäjät voivat sitä käyttää, mutta nyt se vaatii käynnistyksessä sudoa.
tämän näköisen ilmoituksen antaa konsolissa.
Koodia: [Valitse]
~$ googleearth
symlink: Lupa evätty
tuon ohjeman oikeuksia saisi muutettua?
olen etsinyt kaikki tiedostot tuolla nimella ja kaikissa on ajo-oikeus kaikille tai sitten olen katsonut väärin.
onko kellään ideaa miten tämä ongelma korjaantuisi?
« Viimeksi muokattu: 03.07.06 - klo:18.52 kirjoittanut Anssi »

Ankka

• Käyttäjä
    • Profiili
Re: Google Earth ongelma.
« Vastaus #1 : 01.07.06 - klo:20.58 »
Minäkin asensin sen joskus, mutten muista mihin enkä miten se silloin käynnistyi.

nyt kun kokeilin tällä viikolla, niin törmäsin juuri tuohon mainitsemaasi ongelmaan.

tuke81

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 02.07.06 - klo:03.17 »
Mikäköhän lie bugi, itse korjasin homman vaihtamalla kotikansiossa olevan .googleearth/ kansion oikeudet itselleni. Sillä näämmä lähti pelittämään, mutta tiedä sitten onko tuo nyt niin suositeltavaa. Ehkäpä se olisi tehnyt sen automaattisesti oikein jos olisi vain poistanut kansion.
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

Ankka

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 02.07.06 - klo:13.41 »
Mikäköhän lie bugi, itse korjasin homman vaihtamalla kotikansiossa olevan .googleearth/ kansion oikeudet itselleni. Sillä näämmä lähti pelittämään, mutta tiedä sitten onko tuo nyt niin suositeltavaa. Ehkäpä se olisi tehnyt sen automaattisesti oikein jos olisi vain poistanut kansion.

Jos se on kotikansiossa sen oikeudet pitäisi olla kyllä kotikansion omistajalla.

Anssi

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 03.07.06 - klo:18.51 »
tuota en ollut huomannutkaan. itse poistin koko kansion ja homma alkoi toimimaan.
Kiitoksia avusta!

Manda

• Käyttäjä
    • Profiili
    • www.unix.fi
Re: Google Earth ongelma. [ratkaistu]
« Vastaus #5 : 06.07.06 - klo:11.57 »
Joku bugi sudo + asennus scriptissä, veikkaan että saa väärän kotihakemiston kun kerta käyttäjän hakemistoon noi asetukset tekee.
Veikkaisin että menee ok jos menee sudo su - ja sen jälkeen ajaa installerin

Ankka

• Käyttäjä
    • Profiili
Re: Google Earth ongelma. [ratkaistu]
« Vastaus #6 : 06.07.06 - klo:13.57 »
Joku bugi sudo + asennus scriptissä, veikkaan että saa väärän kotihakemiston kun kerta käyttäjän hakemistoon noi asetukset tekee.
Veikkaisin että menee ok jos menee sudo su - ja sen jälkeen ajaa installerin

Joo, jotain sellasta että se luulee asentajaa rootiks tms... tai vaan sitte ku käyttää sudoa ni laittaa sen käyttäjän kotihakemistoon niillä oikeuksilla sen kansion ku millä sen on asentanu.