Kirjoittaja Aihe: cd-kaappaus kubuntussa...  (Luettu 4238 kertaa)

aasi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 39
  • uuhmama
    • Profiili
    • Last.fm
cd-kaappaus kubuntussa...
« : 30.06.06 - klo:21.00 »
joo elikkä kertokaas nyypälle et kannattaako ripata tolla KAudiocreatorilla
vai kantsiiko hakea joku muu ohjelma tohon käyttöön?
ja toiseks mitä tuo pakkaajan prioriteetti tarkottaa tuolla kaudiokreatorissa ja et mistä voi säätää millä bitratella se sen pakkaa..? kiitoksia jos viititte vaivautua...  :-\
Pimmeitten voemien kanssa ei passaa pelleillä...

LinuxMan

  • Vieras
Re: cd-kaappaus kubuntussa...
« Vastaus #1 : 30.06.06 - klo:21.55 »
Ite oon käytelly Grip ohjelmaa. Pystyy helposti säätämään esimerkiksi koodekin, jolla pakataan ym. Tuo on siis Gnome-softa, mutta toimii myös Kubuntussa ellet sitten varta vasten halua käyttää jotain KDE-softaa.

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: cd-kaappaus kubuntussa...
« Vastaus #2 : 30.06.06 - klo:22.05 »
Ite oon käytelly Grip ohjelmaa.

minäkin käyttelin tosiaan tuota aikoinani, kunnes tutustuin softaan nimeltä abcde. sen kanssa joutuu aluksi hitusen konffaamaan, mutta sen jälkeen rippaaminen on lasten leikkiä.

luulisi tosin, että tuo kaudiocreator (kuten jotakuinkin kaikki muutkin kelvolliset linux-ripperit) backendinä cdparanoiaa, joka takaa kyllä hyvän lopputuloksen.
Janne

LinuxMan

  • Vieras
Re: cd-kaappaus kubuntussa...
« Vastaus #3 : 30.06.06 - klo:22.32 »
Ite oon käytelly Grip ohjelmaa.

minäkin käyttelin tosiaan tuota aikoinani, kunnes tutustuin softaan nimeltä abcde. sen kanssa joutuu aluksi hitusen konffaamaan, mutta sen jälkeen rippaaminen on lasten leikkiä.

luulisi tosin, että tuo kaudiocreator (kuten jotakuinkin kaikki muutkin kelvolliset linux-ripperit) backendinä cdparanoiaa, joka takaa kyllä hyvän lopputuloksen.

Täytyypi itsekin testailla tuota abcde rippaajaa. Itse tosin en kovin paljon rippausta harrasta niin olen pärjännyt tuolla Gripilläkin. Laadukasta jälkeähän nuo kaikki tekeevät suurimmaksi osakseen. Kokeilemalla se selviää.

teprrr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 304
    • Profiili
Re: cd-kaappaus kubuntussa...
« Vastaus #4 : 01.07.06 - klo:01.52 »
Yksi mahdollisuus on käyttää suoraan KAudiocreatorin taustalla toimivaa kioslavea. Eli koitappa laittaa Konqueroriin osoitteeksi audiocd:/, kun äänilevy on asemassa. Näkyviin ilmestyy virtuaalisia hakemistoja, joista sitten voit suoraan raahata mitä haluat haluamaasi paikkaan helposti. Tarvitsee toimiakseen kdemultimedia-kio-plugins-paketin, kuten KAudiocreatorikin.

aasi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 39
  • uuhmama
    • Profiili
    • Last.fm
Re: cd-kaappaus kubuntussa...
« Vastaus #5 : 02.07.06 - klo:21.46 »
joo kiitti. kyllähän toi tolla KAudiocreatorillakin toimii mut taidan silti kokeilla noita mainittuja..
Pimmeitten voemien kanssa ei passaa pelleillä...