Moi!
Minulla on ilmennyt sellaista ongelmaa Ubuntu 10.04 Lucidin kanssa, että käytössä oleva miniläppärini lämpenee Ubuntu 10.04:ää käytettäessä. Kun laitan terminaaliin sensors tulee esiin seuraavat lukemat:
~$ sensors
acpitz-virtual-0
Adapter: Virtual device
temp1: +61.0°C (crit = +100.0°C)
coretemp-isa-0000
Adapter: ISA adapter
Core 0: +39.0°C (crit = +90.0°C)
Eli CPU:n lämpötila joka on 39C on ihan normaali mutta tuon temp1, mikä on vissiin kernelin lämpötila (saa korjata jos olen väärässä) pitäisi olla alhaisempi. Tämän huomaa kun kokeilee näppäimistöä, niin se on hieman lämmin ja jonkin ajan kuluttua myös läppärin pohja on lämmin/kuuma. Outoa on se, että Windows7 Starter:ssa ei tätä kyseistä näppiksen/pohjan lämpenemis ``ominaisuutta`` tapahdu.
PS. En ole ainoa, joka on samaa ihmetellyt nimittäin launchpadissä on reporttattu kyseisestä ongelmasta myös bugi:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/linux/+bug/583099 tuollahan lukee, että fix released, mutta itse en ainakaan ymmärtänyt mikä se korjaus on. Sen olen kuitenkin ymmärtänyt, että Lucidissa on sensor limitit liian korkealla tai niin ainakin olen lukenut.
Eli jos joku näppärä ja enemmän Linuxia ymmärtävä osaisi auttaa niin olisin kiitollinen.