Kirjoittaja Aihe: Ubuntu oudon hidas yhtäkkiä[RATKAISTU]  (Luettu 12357 kertaa)

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11441
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Ubuntu oudon hidas yhtäkkiä
« Vastaus #20 : 12.06.11 - klo:16.01 »
SMART-tiedoissa lukee G-sense virhelaskurissa arvo kohdassa 2133, onko takuu mennyt koneen alkuperäisestä kovosta? Arviointi on N/A
Eikös tuon N/A (not available) meinaa sitä, ettei arvoa voi lukea eli ei voi päätellä mitään. Itse kyllä laittaisin takuuseen (siis mikäli se on ajan puolesta voimassa), koska se on selvästi rikki.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5675
    • Profiili
Vs: Ubuntu oudon hidas yhtäkkiä
« Vastaus #21 : 12.06.11 - klo:16.19 »
Lainaus
Eikös tuon N/A (not available) meinaa sitä, ettei arvoa voi lukea eli ei voi päätellä mitään
Totta. Niinhän tuolla tosiaan näyttää olevan.

FAIL

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 580
  • Linux
    • Profiili
Vs: Ubuntu oudon hidas yhtäkkiä
« Vastaus #22 : 12.06.11 - klo:17.33 »
SMART-tiedoissa lukee G-sense virhelaskurissa arvo kohdassa 2133, onko takuu mennyt koneen alkuperäisestä kovosta? Arviointi on N/A
Eikös tuon N/A (not available) meinaa sitä, ettei arvoa voi lukea eli ei voi päätellä mitään. Itse kyllä laittaisin takuuseen (siis mikäli se on ajan puolesta voimassa), koska se on selvästi rikki.
Huomenna tai tiistaina pitäisi tulla HPeeltä vastaus. Ja syy miksi en vie kauppaan on se että en viitsi odottaa 2-4 viikkoa että vaihtavat kovalevyn, kun se onnistuu itse paljon nopeammin. ;D On se kumma kun ei tämä kone hajoaa koko ajan, 2 kertaa emolevy meni rikki ja nyt kovalevy.

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Ubuntu oudon hidas yhtäkkiä
« Vastaus #23 : 12.06.11 - klo:19.32 »
...
Huomenna tai tiistaina pitäisi tulla HPeeltä vastaus. Ja syy miksi en vie kauppaan on se että en viitsi odottaa 2-4 viikkoa että vaihtavat kovalevyn, kun se onnistuu itse paljon nopeammin. ;D On se kumma kun ei tämä kone hajoaa koko ajan, 2 kertaa emolevy meni rikki ja nyt kovalevy.

Ei siinä mitään ihmeellistä ole - monet läppärit eivät ole tuon parempia. Niiden laatu on yksinkertaisesti surkeaa. Hyvä laatu tarkoittaa sitäkin, että yksilövikoja EI ole - sen lisäksi monet ovat malleina jo suunnittelultaan surkeita. Et kylläkään tainnut kertoa mikä malli sinulla oikeastaan on?

Monet komponentit ovat ajoittain myös erittäin huonolaatuisia.

Joillakin firmoilla (Dell) yritysläppärien ON-SITE takuu tarkoittaa käytännössä sitä, että uusi kovalevy lähetetään postissa itse vaihdettavaksi. Vanha levy pitää lähettää takaisin myöhemmin - tai maksaa lisähinta, jolloin sen saa pitää. Lisähinta on tietysti sellainen, että helpompaa olisi ostaa kaupasta suoraan uusi - ei tarvitsisi neuvotella ja odotella. Tietysti jos läppärissä on joku isompi vika tai kovalevyvikaa ei saada puhelimessa selville, tulee korjaaja käymään.

Tuskin HP ammattimaisena yrityksenä alkaa mistään Linuxin käytöstä puhumaan takuuseen vaikuttavana asiana.

ubunisti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 237
    • Profiili
Vs: Ubuntu oudon hidas yhtäkkiä
« Vastaus #24 : 12.06.11 - klo:21.00 »

Itsellä acer läppäri kesti sen 5.5 vuotta ja siitä meni usb porteista pari mykäksi ja cd asema rupesi-
temppuilemaan ja sitten loppu suoralla koko kone tilttasi,eli jotain simmasi ja kunnolla,ei kovo mutta emolta meni jotain sököksi,sillä kyseisen acerin kovo on edelleenkin käytössä tuossa läppärissä mikä meillä on..ELi on todellakin ollut oudon heikko kovo tai sitten siinä on ollut virus tai muu suurempi vika eli esim vaikka pölyhiukkanen luku osiolla yms,..

Itse kummiskin aika ahkerana käyttäjänä olen ollut ja koskaan vielä ei ole kovoa mulla oma toimisesti mennyt rikki,tosin pöytä koneessa kyllä kuulee ja huomaa varmaan helpommin vialliseksi menevän kovon.esim yksi 40 gigan levy naksuttaa oudosti ja siitä nähden se ottaa tallennusta vastaan,mutta selvästi se ei ole normaalissa kunnossa enää...Mutta tuo kyseinen acer läppäri kävi aika kuumana ihan uudesta lähtien ja kaikkihan tietää että lämpö laskee koneen ikää pitkällä aika välillä ja läppäreissä eritoten.!  ::)
Ubuntu 11.04 natty+samsung r522+ hp pöytäkone 3.2ghz hyper-threading+ubuntu 11.04 natty+sonera viihdepaketti digiboxi linux ytimellä+telewell adsl wlan kaapeli modeemi.

FAIL

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 580
  • Linux
    • Profiili
Vs: Ubuntu oudon hidas yhtäkkiä
« Vastaus #25 : 12.06.11 - klo:21.11 »
...
Huomenna tai tiistaina pitäisi tulla HPeeltä vastaus. Ja syy miksi en vie kauppaan on se että en viitsi odottaa 2-4 viikkoa että vaihtavat kovalevyn, kun se onnistuu itse paljon nopeammin. ;D On se kumma kun ei tämä kone hajoaa koko ajan, 2 kertaa emolevy meni rikki ja nyt kovalevy.

Ei siinä mitään ihmeellistä ole - monet läppärit eivät ole tuon parempia. Niiden laatu on yksinkertaisesti surkeaa. Hyvä laatu tarkoittaa sitäkin, että yksilövikoja EI ole - sen lisäksi monet ovat malleina jo suunnittelultaan surkeita. Et kylläkään tainnut kertoa mikä malli sinulla oikeastaan on?

Monet komponentit ovat ajoittain myös erittäin huonolaatuisia.

Joillakin firmoilla (Dell) yritysläppärien ON-SITE takuu tarkoittaa käytännössä sitä, että uusi kovalevy lähetetään postissa itse vaihdettavaksi. Vanha levy pitää lähettää takaisin myöhemmin - tai maksaa lisähinta, jolloin sen saa pitää. Lisähinta on tietysti sellainen, että helpompaa olisi ostaa kaupasta suoraan uusi - ei tarvitsisi neuvotella ja odotella. Tietysti jos läppärissä on joku isompi vika tai kovalevyvikaa ei saada puhelimessa selville, tulee korjaaja käymään.

Tuskin HP ammattimaisena yrityksenä alkaa mistään Linuxin käytöstä puhumaan takuuseen vaikuttavana asiana.
Kone on Compaq Presario CQ56-116SO, jos halusit tietää. No eipä haittaa vaikka kovo sinne pitäisi lähettääkkin että saisi uuden, tässä nyt ei ole muuta kuin 50 megan peli (AssaultCube) ja pari kuvaa jotka ovat siis tikussa tallessa, joten kovossa ei ole mitään tärkeää siis. Kovalevy ei kyllä pidä sitä "Click of death" ääntä vai mikskä sitä kutsuttiin, se vaan on rikki.
E: Jos HP ei suostu uutta kovalevyä antamaan, mutta sanoo että sen saa itse vaihtaa ilman takuun menettämistä, saako 30-50 eurolla 320 GB tai isompaa kovalevyä, joka sopii tähän CQ56een (mitä tiedän mikä tähän kelpaa??) pitää varmaan Googlettaa.
« Viimeksi muokattu: 12.06.11 - klo:21.16 kirjoittanut FAIL »

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5675
    • Profiili
Vs: Ubuntu oudon hidas yhtäkkiä
« Vastaus #26 : 12.06.11 - klo:21.27 »
Kovalevy ei kyllä pidä sitä "Click of death" ääntä vai mikskä sitä kutsuttiin, se vaan on rikki.
Kyseistä oiretta ei lähellekään aina olekaan kun kiintolevyt rikkotuu

Lainaus
E: Jos HP ei suostu uutta kovalevyä antamaan, mutta sanoo että sen saa itse vaihtaa ilman takuun menettämistä, saako 30-50 eurolla 320 GB tai isompaa kovalevyä, joka sopii tähän CQ56een (mitä tiedän mikä tähän kelpaa??) pitää varmaan Googlettaa.
Kyllä saa, esim.
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/27297/trjd/Western-Digital-Scorpio-Blue-320GB-2-5-SATA-300-5400rpm

Tosin kiintolevyissä on tuo ikävä "pari lanttia lisää ja rutkasti lisää tilaa" sääntöä.
http://www.verkkokauppa.com/fi/product/19689/ccktm/Western-Digital-Scorpio-Blue-500GB-5400-RPM-2-5-SATA

Tosin kannattaa katsella kyllä hintoja esim. Jimm's:ltä. Tuo verkkokauppa.com ei ole kovinkaan kilpailukykyinen nykyään.

FAIL

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 580
  • Linux
    • Profiili
Vs: Ubuntu oudon hidas yhtäkkiä
« Vastaus #27 : 12.06.11 - klo:21.33 »
Voishan tuon 500GB ostaa jos ei HP uutta anna, ei tuo 6e lisää haittaa. :)
E: Onko tuossa 500 gb ja 320 gb sama liitäntä, jos ei, voinko nähdä jollain ohjelmalla mikä liitäntä koneeseen menee?
E2: http://www.jimmspc-store.fi/tuoteinfo/HD103SJ?pid=1307903848876
Meneekö tämä läppäreihin vai pöytäkoneisiin? Tyhmät kysymykset kai mulla mutta kun en tiedä näistä kovalevyn liitännöistä mitään.
E3: Kovalevy on SATA-isäntäadapterissa levytyökalun mukaan, ja kovalevyn nimi on ATA Samsung jotain. Meinaako se sitä että tähän menee ATA-levyt vai meneekö tuo mihin laitoin itse linkin?
« Viimeksi muokattu: 12.06.11 - klo:21.48 kirjoittanut FAIL »

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11441
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Ubuntu oudon hidas yhtäkkiä
« Vastaus #28 : 12.06.11 - klo:23.00 »
Voishan tuon 500GB ostaa jos ei HP uutta anna, ei tuo 6e lisää haittaa. :)
E: Onko tuossa 500 gb ja 320 gb sama liitäntä, jos ei, voinko nähdä jollain ohjelmalla mikä liitäntä koneeseen menee?
E2: http://www.jimmspc-store.fi/tuoteinfo/HD103SJ?pid=1307903848876
Meneekö tämä läppäreihin vai pöytäkoneisiin? Tyhmät kysymykset kai mulla mutta kun en tiedä näistä kovalevyn liitännöistä mitään.
E3: Kovalevy on SATA-isäntäadapterissa levytyökalun mukaan, ja kovalevyn nimi on ATA Samsung jotain. Meinaako se sitä että tähän menee ATA-levyt vai meneekö tuo mihin laitoin itse linkin?

Veikkaisin, että SATA-levyt. Enpä usko, että enää uusista koneista löytyy ATA-levyjä, omassa 4 v. vanhassakin on SATA-levy. Parhaiten varmistut, kun irroitat sen levyn, tarkistat liittimen mallin ja laitat takaisin (jos et vielä ostanut uutta). Noissa kaikissa linkeissä olevissa levyissä on SATA-liitin, mutta linkkaamasi levy on pöytäkoneeseen. Sen erottaa koko merkinnästä, joka ilmoitetaan tuumina. 2,5 tuumaa (merkintä voi olla 2,5") on kannettavan levy ja 3,5 tuumaa (3,5") pöytäkoneen.

Jos olet ostamassa yli 500 GB levyä kannettavaan (tuskin olet), tarkista että se mahtuu sinne. Kaikki 9 mm (voipi olla myös 9,5 mm ei haittaa) levyt mahtuvat kaikkiin normaaleihin koneisiin, mutta paksummat eivät välttämättä. Nyt oli siis kyse paksuudesta ei leveydestä, joka ilmoitetaan tuumina.
« Viimeksi muokattu: 12.06.11 - klo:23.02 kirjoittanut Tomin »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

ubunisti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 237
    • Profiili
Vs: Ubuntu oudon hidas yhtäkkiä
« Vastaus #29 : 13.06.11 - klo:06.07 »
Voishan tuon 500GB ostaa jos ei HP uutta anna, ei tuo 6e lisää haittaa. :)
E: Onko tuossa 500 gb ja 320 gb sama liitäntä, jos ei, voinko nähdä jollain ohjelmalla mikä liitäntä koneeseen menee?
E2: http://www.jimmspc-store.fi/tuoteinfo/HD103SJ?pid=1307903848876
Meneekö tämä läppäreihin vai pöytäkoneisiin? Tyhmät kysymykset kai mulla mutta kun en tiedä näistä kovalevyn liitännöistä mitään.
E3: Kovalevy on SATA-isäntäadapterissa levytyökalun mukaan, ja kovalevyn nimi on ATA Samsung jotain. Meinaako se sitä että tähän menee ATA-levyt vai meneekö tuo mihin laitoin itse linkin?

Sekin vielä että tukeeko emolevy sitten tuota 500:satasta levyä vai joutuuko sen alle olemaan,monesti jos valmiina esim ollu 350 giganen kovo niin voi olla että se on jo maksimi kovon koko tai sitten vielä voi lisätä tuonne 500 gigaan tai ei..Tai jos on 160 giganen niin samaa konetta voi olla sitten jossain muussa kokoonpanossa olla 320 gigaisella maksimi levyllä olevana...Eli koneen emon tuki isoille levyille olisi hyvä tarkistaa ettei tule sitten sellaista tilannetta että tulikin ostettua väärä levy joka ei lähde toimintaan kun emo ei tuekkaan sitä enää... ::)
Ubuntu 11.04 natty+samsung r522+ hp pöytäkone 3.2ghz hyper-threading+ubuntu 11.04 natty+sonera viihdepaketti digiboxi linux ytimellä+telewell adsl wlan kaapeli modeemi.

FAIL

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 580
  • Linux
    • Profiili
Vs: Ubuntu oudon hidas yhtäkkiä
« Vastaus #30 : 13.06.11 - klo:06.38 »
Eli kannattaa ostaa 320 GB varmuuden vuoksi että se ainakin kelpaa koneelle, kun alkuperäinenkin on 320 GB? Vai mistä voin nähdä maksimi kovalevyn koon mitä emo tukee? Ja nyt kovo taisi alkaa tekemään jotain "kuolemanääntä" koska kun se on käytössä, se pitää outoa ininää tai jotain, normaalisti sitä ääntä ei ole ollut, että kohta ehkä hajoaa lopullisesti..
E: Levytyökalussa SATA-isäntäadapterissa on rakenne Serial ATA ja porttien lukumäärä 2, meinaako se että 2 kovalevyä menee koneeseen, ja eikö Serial ATA tarkoita että SATA levyt menee? HPeen sivuillakaan ei kerrota kovalevystä kuin tämä:    320 GB SATA Hard Disk Drive 5400 rpm <-- Eli voinko nähdä mistään ilman koneen purkamista mikä on koneen maksimi tukema määrä, ja onko tuolla rpm lukemalla väliä, eli jos esim ostaisin jostain 320 GB 7400 RPM kovalevyn, kelpaisiko se vai pitääkö olla samallaiset kierrokset minuutissa kuin alkuperäisellä? Pitää katsoa joku kovo mikä tähän sopii sen varalta että HP ei uutta suostu antamaan.
E2: Jos koneessa on tällä hetkellä todennäköisesti pelkkä SATA kovalevy, kelpaako SATA II kovalevy vai onko niissä jokin ero, kun itse en tiedä ja Google ei auta tällä kertaa...
« Viimeksi muokattu: 13.06.11 - klo:06.47 kirjoittanut FAIL »

ubunisti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 237
    • Profiili
Vs: Ubuntu oudon hidas yhtäkkiä
« Vastaus #31 : 13.06.11 - klo:06.47 »
http://www.kannettavatietokone.fi/artikkelit/1156854802/sivu_2.html

Ata= piikit liitännässä
sata= ei piikkejä vaan tasainen liitäntä

Ja kierroksilla ei ole väliä,kuin käytössä sen ehkä huomaa että tuo nopeampi on parempi tai ehkä eroa ei edes huomaa sitten kummiskaan.JA avaa se kiintolevyn kotelo kansi sieltä pohjasta niin pitäs näkyä onko tukea kahdelle kovolle vai yhdelle.(yleensä yksi)
« Viimeksi muokattu: 13.06.11 - klo:06.49 kirjoittanut ubunisti »
Ubuntu 11.04 natty+samsung r522+ hp pöytäkone 3.2ghz hyper-threading+ubuntu 11.04 natty+sonera viihdepaketti digiboxi linux ytimellä+telewell adsl wlan kaapeli modeemi.

FAIL

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 580
  • Linux
    • Profiili
Vs: Ubuntu oudon hidas yhtäkkiä
« Vastaus #32 : 13.06.11 - klo:06.51 »
Koneen alkuperäinen kovalevy on siis tämä:
https://www.teraset.net/product_details.php?p=6846
Ja tuo kun on sarja-ATA niin eikö tähän mene siis SATA levyt, mutta SATA II ei kai mene?
E: https://www.teraset.net/product_details.php?p=7033 Eikös tämä vehje ole aika samallainen, eri merkkinen ja pienempi(hyvin 250 gb itselleni riittää) mutta nopeampi? Mutta eikös liitännät ole samat kuin tuossa Samsungissa mikä tässä on alkuperäisenä ollut ja tuossa ylempänä viestissä on linkki siihen, ainakin omasta mielestä tuossa on samat liitännät kuin Samsungissa.
« Viimeksi muokattu: 13.06.11 - klo:07.01 kirjoittanut FAIL »

ubunisti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 237
    • Profiili
Vs: Ubuntu oudon hidas yhtäkkiä
« Vastaus #33 : 13.06.11 - klo:07.02 »

koneen omat ohjeet kovon yms vaihtamiseen:


http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c02475041.pdf


Kyseisen levyn hinta vertailuja


http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/279235


No jos ei ole edelleenkään niitä piikkejä vaan suoralla liitännällä niin silloin se on sata liitännäinen kovo ja menee suoraan työntämällä entisen tilalle,ja toisinaan koneen omassa kovossa on se kehikko joka on siis irroitettava ja asennettava uuden kovon mukaan.JA miksi sata2 levy jos entinen ei ole sellainen??




tuote infoa kyseisen mallin osalta minkä olet tuolla ylempänä antanna,onko tutun oloiset tiedot??




http://bizsupport1.austin.hp.com/bizsupport/TechSupport/Document.jsp?objectID=c02530938&lang=en&cc=us&taskId=101&prodSeriesId=4247498&prodTypeId=321957
« Viimeksi muokattu: 13.06.11 - klo:07.07 kirjoittanut ubunisti »
Ubuntu 11.04 natty+samsung r522+ hp pöytäkone 3.2ghz hyper-threading+ubuntu 11.04 natty+sonera viihdepaketti digiboxi linux ytimellä+telewell adsl wlan kaapeli modeemi.

FAIL

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 580
  • Linux
    • Profiili
Vs: Ubuntu oudon hidas yhtäkkiä
« Vastaus #34 : 13.06.11 - klo:07.24 »
Juuri noita tietoja äsken katsoinkin, mihin lähetin linkin. Nyt en voi edes avata tuota ohjetta, valittaa että ei pysty tallentamaan /tmp kansioon tuntemattoman virheen takia, ja se tuntematon virhe taitaa olla kovalevy.. Enköhän itse sen osaa sitten vaihtaa, ilman ohjeita olen muistakin läppäreistä kovalevyn irroittanut.
E: Tuo minkä lähetit tuo hintaseuranta linkki on SATA II, kun koneen omahan taas on todennäköisesti se SATA, ei SATA II, muuten voin ostaa tuon mihin lähetit linkin, mutta en tiedä kelpaako se tähän koneeseen joten ei kai auta kuin kysyä HP foorumilta. ;D
E2: Palataan vaikka tuohon kovalevyn valintaan sitten kun saadaan HPeeltä tieto antaako ne itse kovalevyn vai ei. :)
« Viimeksi muokattu: 13.06.11 - klo:07.29 kirjoittanut FAIL »

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Ubuntu oudon hidas yhtäkkiä
« Vastaus #35 : 13.06.11 - klo:08.24 »

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Ubuntu oudon hidas yhtäkkiä
« Vastaus #36 : 13.06.11 - klo:08.46 »
Nuo ohjeet mitä olet saanut uudeksi levyksi ovat kyllä oikeita - tietysti näillä palstoilla  ;D

Ainoastaan tuolla 2.5 tuumalla on merkitystä SATA-levyillä (paksuus vain teoriassa, aiemmin, kuten huomautettiin) - muutoin valitse isoin ja nopein - mitä mielestäsi kannattaa ostaa (saatavuus, megabyten hinta, tarve jms huomioonottaen).

Luulisin, että Sata-2 500 GB:n levy on valintasi - tuskin mikään huonompi. Vaihto on yleensä ihan helppo kunhan avaa muutaman ruuvin pohjasta. Ota toki akku irti vaihdon ajaksi.

FAIL

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 580
  • Linux
    • Profiili
Vs: Ubuntu oudon hidas yhtäkkiä
« Vastaus #37 : 13.06.11 - klo:09.14 »
Nuo ohjeet mitä olet saanut uudeksi levyksi ovat kyllä oikeita - tietysti näillä palstoilla  ;D

Ainoastaan tuolla 2.5 tuumalla on merkitystä SATA-levyillä (paksuus vain teoriassa, aiemmin, kuten huomautettiin) - muutoin valitse isoin ja nopein - mitä mielestäsi kannattaa ostaa (saatavuus, megabyten hinta, tarve jms huomioonottaen).

Luulisin, että Sata-2 500 GB:n levy on valintasi - tuskin mikään huonompi. Vaihto on yleensä ihan helppo kunhan avaa muutaman ruuvin pohjasta. Ota toki akku irti vaihdon ajaksi.
Siis jos käytän nyt kai pelkkää SATA-kovalevyä, meneekö tähän varmasti SATA-2 vai onko niillä jokin ero?

FAIL

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 580
  • Linux
    • Profiili
Vs: Ubuntu oudon hidas yhtäkkiä
« Vastaus #38 : 13.06.11 - klo:11.36 »
Mutta onko niissä sama liitäntä, eli nyt nykyinen koneen oma kovalevy on SATA, ei SATA II tai SATA III, pelkkä SATA, niin onko SATA II sama liitäntä kuin SATA kovalevyssä että sen pitäisi mennä tähän? Että voiko sen SATA II ostaa vai onko niissä eri liitännät, kun olen kai niin tyhmä etten tajua.  ;D

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
Vs: Ubuntu oudon hidas yhtäkkiä
« Vastaus #39 : 13.06.11 - klo:11.41 »
No on. 2.5 tuumasissa ja isommissakin.