Noniin, homma etenee kohti sujuvampaa HD-editointia. Kerroin kaverilleni alkavani kellottaa prossua, jolloin hän pyysi odottamaan, koska hänellä saattaisi olla minulle käypä vanha prossu. Häneltä löytyi joku 2.6GHz jokumuukuinduoCore prossu, jonka hän lahjoitti minulle. Lisäksi hän heitti mukaan pari muistikampaa. Siitä tulikin mieleeni, että koneessani on muistikampoja jo 6Gb edestä, mutta Windows kertoi minulle että muistia on vain 4Gb. Ajattelin että koneeni ei vain tue enempää muistia. Vasta nyt olen jossain toisessa threadissa nähnyt puhuttavan 32bit ja 64bit käyttöjärjestelmien eroista ja siitä ettei 32bit tue yli 4Gb. Nyt siis ilmeisesti täytyykin päivittää käyttis 64bit. Itse asiassa asensinkin jo 64bit 11.04, mutta mokkula ei lähde toimimaan siinä ollenkaan, joten en ole saanut sitä päivitettyä enkä ohjelmia asennettua.
Päätin myös vanhan asennuksen (32bit) puolella tarkastella järjestelmän tietoja, ja siellä ilmoitettiin muistin määräksi 6Gb. Osaako se siis myös hyödyntää sen koko 6Gb vai tajuaako se vain että lankkuun on lyöty sen verran kiinni? Ja onko 64bit muita eroja/hyötyjä/haittoja 32bit verrattuna?