Kirjoittaja Aihe: Lubuntun 11.04 päivitys kadotti bluetoothin?  (Luettu 1746 kertaa)

fyndi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 84
    • Profiili
Lubuntun 11.04 päivitys kadotti bluetoothin?
« : 31.05.11 - klo:20.31 »
Mulla oli Acer Aspire One A110 miniläppärissä Lubuntu 10.10 ja se toimi kuin junan vessa. Sitten menin päivittämään sen uusimpaan 11.04 versioon ja se kadotti bluetooth donglen. Tämä on sikäli kiusallista että kyseessä on veneen läppäri, joka toimi plotterina Nokian bluetooth GPS:n kanssa. Siis koko talven paketti toimi hienosti, mutta kun veneilykausi alkoi, niin päivitys pilasi homman.

Eli, miten saan taas tuon BT donglen toimimaan? Nyt Lubuntu ei edes löydä sitä. Kyseessä on ihan perus BT mini dongle, joka on toiminut heittämällä aina ennen linux ympäristöissä (Ubuntu, Lubuntu, Puppy) ilman mitään viilailuja.

Terhi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 97
    • Profiili
Vs: Lubuntun 11.04 päivitys kadotti bluetoothin?
« Vastaus #1 : 31.05.11 - klo:21.20 »
Mulla pöytäkoneessa Ubuntu ja sama ongelma. Sitä en tiedä mistä johtuu, enkä sen kummemmin ole ehtinyt selvittelemäänkään, mutta bluetooth-daemonin uudelleenkäynnistyksen jälkeen toimii (eli siis tarvitsee käynnistää uudelleen jokaisen kerran kun liittää bt donglen).

Koodia: [Valitse]
sudo service bluetooth restartKerro sit jos toimis.
~/ sweet ~/

fyndi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 84
    • Profiili
Vs: Lubuntun 11.04 päivitys kadotti bluetoothin?
« Vastaus #2 : 01.06.11 - klo:08.27 »
Kiitoksia neuvosta! Nyt sain sen toimimaan, mutta vähän oudoksuttaa sen toimimattomuus päivityksen jälkeen. Miten nämä harmittavat bugit pääsevät läpi kehitys seulan läpi...

juyli

  • Vieras
Vs: Lubuntun 11.04 päivitys kadotti bluetoothin?
« Vastaus #3 : 01.06.11 - klo:21.48 »
... mutta vähän oudoksuttaa sen toimimattomuus päivityksen jälkeen. Miten nämä harmittavat bugit pääsevät läpi kehitys seulan läpi...

;) Jakelu, ja sen ominaisuudet, sekä käynnistyvät ohjelmat ovat kompromissejä. Kuka tarvitsee Bluetooth:ia ja kuka taas ei. Miksi käynnistää palvelua, jota ei itse sattuisi tarvitsemaan? Jos taas tarvitset, selvitä, miten tuo palvelu käynnistyisi käytettäväksi järjestelmässäsi automaattisesti.

fyndi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 84
    • Profiili
Vs: Lubuntun 11.04 päivitys kadotti bluetoothin?
« Vastaus #4 : 02.06.11 - klo:20.12 »
Minun mielestäni USB Bluetooth palikka on aika peruskauraa ja jos ominaisuus on toiminut ainakin versiosta 8.04 lähtien moitteettomasti, niin outoa on jos se yhtäkkiä ei enää toimi. Tiedän toki että Linux maailma ei ole niitä helpoimpia, mutta jos halutaan saavuttaa lisää käyttäjiä, niin kyllä systeemin pitäisi toimia melko pitkälle "Out-of-the-Box" meiningillä.

Omalla kohdallani olen nyt tyytyväinen että sain oman BT-palikkani toimimaan, mutta harmittaa että menin päivittämään omani ja sain moisen ongelman.