Kirjoittaja Aihe: Ubuntu 11.04 ja Perinteinen Ubuntu  (Luettu 3836 kertaa)

Yurih

• Käyttäjä
    • Profiili
Ubuntu 11.04 ja Perinteinen Ubuntu
« : 17.05.11 - klo:22.11 »
Olen tässä nyt asentanut tuon uuden ubuntun ja koska tuo uusi käyttöliittymä ei ole mieleeni, olen käyttänyt perinteistä ubuntua. Kaikki tuntui sujuvan ihan mallikkaasti, mutta kun käynnistin koneen uudelleen ja kirjauduin sisään niin jokin oli pielessä.. Ubuntu lataa työpöydän ja sillä olevat kuvakkeet, mutta palkkeja ei tule.

Kun taas kirjaudun "Ubuntu":un, missä on tämä uusi käyttöliittymä, niin kaikki latautuu ongelmitta.

Olen hieman yrittänyt säätää ulkoasua ja toimintaa Compizilla ja Ubuntu Tweakilla, mutta tämän lisäksi en mielestäni ole mitään erityistä tehnyt.

Missä siis voisi olla vika ja miten saisin tuon perinteisen ubuntun taas käyttökuntoon?

eliasj

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Ubuntu 11.04 ja Perinteinen Ubuntu
« Vastaus #1 : 24.05.11 - klo:00.57 »
Ongelmasi vaikuttaa perin kummalta. Voisit testausmielessä luoda uuden käyttäjän ja kokeilla, josko perinteinen Gnome toimisi sillä. Kerro tuloksistasi niin ratkotaan ongelmaa lisää.
alias vililikku

Ubumpi

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 26.05.11 - klo:23.26 »
Painapa alt-f2 (siis ensin alt, sitten f2 päästämättä alt-nappulaa välillä vapaaksi). Tovin kuluttua kirjoitat avautuvaan kenttään

Koodia: [Valitse]
gnome-panel

Dost

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 27.05.11 - klo:11.51 »
Painapa alt-f2 (siis ensin alt, sitten f2 päästämättä alt-nappulaa välillä vapaaksi). Tovin kuluttua kirjoitat avautuvaan kenttään

Koodia: [Valitse]
gnome-panel

Minä luulin, että Alt+F2 ja Alt+F1 toimii vain jos gnome-panel on jo käynnissä...

Vika/fiba

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 27.05.11 - klo:18.42 »
Minä luulin, että Alt+F2 ja Alt+F1 toimii vain jos gnome-panel on jo käynnissä...
Jos gnome on käynnissä, alt+F2 avaa sellaisen "suorita"-ikkunan; ctrl+alt+F2 avaa virtuaalikonsolin. 
(josta paluu gnomeen ctrl+alt+F7:lla)

237

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 02.06.11 - klo:18.50 »
Meikulla on vähän samaa ongelmaa, eli ubuntu 11,04:n kanssa kävi vähän samaan tapaan kuin windows 7:n :Käyttöjärjestelmä räjähti silmille liiallisen monimutkaisuuden, ylimääräisten valikoiden ja turhien animaatioiden takia.

sain tuon "vanhanmallisen" paneelin toimimaan, mutta sivupalkki kummittelee edelleen ja esimerkiksi firefoxista katoavat kokonaan yläreunan valikot (ja sitä kautta sammutusmahdollisuus). Mitenkäs tällaisessa tapauksessa pitäisi menetellä, vai heitänkö firefox 4:n suoraan romukoppaan?

P.S. Asensin 11.04:n 10.04:n tilalle, kun aikaisemmalla en saanut grafiikkaominaisuuksia ja resoluutiota millään kohdalleen. Nyt tulikin vastaan aika liuta uusia ongelmia.

ubunisti

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #6 : 03.06.11 - klo:08.03 »

itse korjasin nämä uuden työpöytä asetus ongelmat asentamalla ihan uudestaan 11.04 ohjelman ja kannattaa aina asennuksen aikana olla täppä siinä kohtaa missä lukee että lataa päivitykset asennuksen aikana kohdassa.
Ubuntu 11.04 natty+samsung r522+ hp pöytäkone 3.2ghz hyper-threading+ubuntu 11.04 natty+sonera viihdepaketti digiboxi linux ytimellä+telewell adsl wlan kaapeli modeemi.

welmar

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #7 : 03.06.11 - klo:10.46 »
sain tuon "vanhanmallisen" paneelin toimimaan, mutta sivupalkki kummittelee edelleen ja esimerkiksi firefoxista katoavat kokonaan yläreunan valikot (ja sitä kautta sammutusmahdollisuus). Mitenkäs tällaisessa tapauksessa pitäisi menetellä, vai heitänkö firefox 4:n suoraan romukoppaan?
Ei ne katoa, vaan ne on järjestelmän yläpaneelissa eikä firefoxin ikkunassa. Sivupalkin saa pois compiz-asetuksista ottamalla täpän pois kohdasta Ubuntu unity plugin. Itselläni jostain syystä yläpaneeli aina sillointällöin menee kokonaan mustaksi eikä valikkoja näe, ne toimii jos osuu vahingossa oikeaan kohtaan. Ärsyttää myös että cairo-dockin valikot näkyy paneelissa. Tai ei oikeastaan valikko vaan teksti GLX-dock (Open glx.......). Onkohan sitä jotenkin mahdollista estää?
« Viimeksi muokattu: 03.06.11 - klo:10.52 kirjoittanut welmar »