Kirjoittaja Aihe: Online pelaaminen ja IPv6  (Luettu 1834 kertaa)

noname

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 828
  • Linuxilla maaliskuusta 2009
    • Profiili
Online pelaaminen ja IPv6
« : 14.05.11 - klo:18.17 »
En tiedä kuuluuko tänne mutta kuitenkin laitan :D

Olen viime aikoina huomannut paljon uutisia IPv6:tekniikasta, kuinka nelosversiosta on viimeiset lohkot jaettu ja kuinka siirtymäkausi on alkamassa. Kiinnostaisi nyt tietää kuinka tämä vaikuttaa pelaamiseen, toimivatko esim. ioq3-moottorin päälle tehdyt pelit siirtymän alettua, siis jos joku pitää serveriä yllä IPv6-verkossa niin tukeeko pelit sitä ja toimiiko niille yhdistäminen nelos Ip:stä

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: Online pelaaminen ja IPv6
« Vastaus #1 : 14.05.11 - klo:19.06 »
IPv6 siirtymäkausi on niin pitkä, että en usko tuon kysymyksen olevan ajankohtainen vielä pitkään. Mutta aivan varmasti joku insinööri tai harrastelijanörtti keksii jonkun tempun millä vanhatin pelit pääsevät toimimaan IPv6 kanssa, jos tulee joitakin ongelmia. Ja uudet pelit luonnollisesti automaagisesti tulevat tukemaan tätä.
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Vs: Online pelaaminen ja IPv6
« Vastaus #2 : 18.05.11 - klo:15.46 »
No ainakin ioquake3 engine tukee täysin ipv6:sta(jo vuodesta 2008):
http://ioquake3.org/2008/04/21/ioquake3-now-ipv6-capable/
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...