Kirjoittaja Aihe: P67 ja EFI Bios. Linuxit toimii, mutta grub ei? [ratkaistu]  (Luettu 1307 kertaa)

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Kasailin tuossa Maximus IV Extreme Sandy Bridge kokoonpanon ja mielenkiintoisesti mm. Kubuntu toimii usb tikulta oikein hienosti ja rauta tuntui olevan kutakuinkin täydellisesti tuettu pikaisella live-usb kokeilulla. Vaan asennuksen jälkeen kun laitan boottauksen kiintolevyltä, niin Grub ei tervehdi edes tekstivalikolla vaan kursori jää vain vilkkumaan ylänurkkaan. Vielä erikoisempaa on että Grub kuitenkin toimii mm. tuolla Kubuntu live-usb tikulla. Johtunee tosin siitä, että tikulle on valmiiksi tehty Grubin asetukset, eikä se yritäkään tunnistaa kiintolevyjä? Meni varmaankin oikein?

Kokoonpanossa on yksi raid1 pakka johon on asennettuna Windows. Tuonkin kyllä näkee ihan normaalisti asennuksien aikana. Grub on luonnollisesti asennettuna samalle asemalle kuin Kubuntu.

Ideoita millä tuota voisi yrittää fiksailla?
« Viimeksi muokattu: 19.05.11 - klo:20.09 kirjoittanut qwertyy »

lansiranta

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 8
    • Profiili
Vs: P67 ja EFI Bios. Linuxit toimii, mutta grub ei?
« Vastaus #1 : 17.05.11 - klo:17.55 »
Kokoonpanossa on yksi raid1 pakka johon on asennettuna Windows. Tuonkin kyllä näkee ihan normaalisti asennuksien aikana. Grub on luonnollisesti asennettuna samalle asemalle kuin Kubuntu.

Ideoita millä tuota voisi yrittää fiksailla?

Oisko sama ongelma kuin minulla raidin kanssa? Ketjun lopussa eglanninkielinen teksti asiasta. Minulla Asusin H67 emo

http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=38967.0

qwertyy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5676
    • Profiili
Vs: P67 ja EFI Bios. Linuxit toimii, mutta grub ei?
« Vastaus #2 : 17.05.11 - klo:22.06 »
Juuri äsken huomasin, että tuon kyseisen aseman boottiosa näyttää olevan GPT-muodossa, jota grub ei ilmeisestikään tue. Pitää kokeilla muuttaa ja kokeilla uudelleen paremmalla ajalla.

*edit*
Olin oikeassa. Tuosta homma tuntui olevan kiinni. Case closed.
« Viimeksi muokattu: 19.05.11 - klo:20.08 kirjoittanut qwertyy »