Kirjoittaja Aihe: 11.04 osioinnin kanssa ongelma kun usea kovalevy [ohitettu]  (Luettu 1934 kertaa)

Storck

  • Vieras
Muilla tullut vastaan: livelevyltä 64-bittinen asennus. Osiointi muuten ok paitsi ...  kolme kovalevyä koneessa, yksi SDD SSD ja kaksi HDD. Ubuntu osioitu SDD SSD:lle ihan hienosti meni, HDD-levyt oli tarkoitus osioida kuten aina ennenkin antaen osioiksi esim. /X ja /Y mutta mutta...  ei anna käsin kirjoittaa osioiden osoitteita ollenkaan. Vain listassa olevat vakio-osiot kelpaa.

Alternate koneeseen ja osiointi (asennus) onnistui normaalisti.

Eipä ole tullut millään alpha/beta-versioillakaan tuollainen vastaan.

gedit. parit kirjaimet korjattu  :-[
« Viimeksi muokattu: 14.05.11 - klo:14.38 kirjoittanut Storck »

Tuoppi Kake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: 11.04 osioinnin kanssa ongelma kun usea kovalevy
« Vastaus #1 : 11.05.11 - klo:00.47 »
Tarkoitatko SDD-kovalevyllä SSD-kovoa vai SATA-kovoa? Itsellä on ollut aika paljon ongelmia asennuksessa, mikäli koneessa on kiinni SATA-, sekä IDE-kovalevyjä. SSD-kovoista minulla ei ole kokemusta, mutta tuon SATA+IDE-ongelman kanssa olen tehnyt niin, että irroitan IDE-levyt asennuksen ajaksi ja laitan sitten vasta kiinni, kun on asennus tehty. Buuttausoptio niistä pitää kuitenkin ottaa pois, vaikkapa live-levyä käyttäen, mikäli niillä on entisiä asennuksia.

Storck

  • Vieras
Vs: 11.04 osioinnin kanssa ongelma kun usea kovalevy
« Vastaus #2 : 11.05.11 - klo:00.51 »
Siis toki SSD, kiitti vinkistä. Korjaan...

gedit. kaikki on SATA-piuhalla. Ihmeellisyys siinä että aikaisemmat Ubuntut menny heittämällä sisään, Natty ei tuon osioinnin puolesta kuin alternatena.
« Viimeksi muokattu: 11.05.11 - klo:00.55 kirjoittanut Storck »

suoturska

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 37
    • Profiili
Vs: 11.04 osioinnin kanssa ongelma kun usea kovalevy
« Vastaus #3 : 11.05.11 - klo:21.44 »
Juu, taisin osiointiohjeita etsiessäni törmätä joihinkin bugiraportteihin tuosta. Että mount pointteja ei voi syöttää itse 11.04:n asennusohjelmassa.

Tämmöinen ainakin löytyi nyt Googlella. https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/ubiquity/+bug/769043

Copy-pastella onnistuu, nähtävästi.
« Viimeksi muokattu: 11.05.11 - klo:21.49 kirjoittanut suoturska »

Storck

  • Vieras
Vs: 11.04 osioinnin kanssa ongelma kun usea kovalevy
« Vastaus #4 : 11.05.11 - klo:22.07 »
Juu, taisin osiointiohjeita etsiessäni törmätä joihinkin bugiraportteihin tuosta. Että mount pointteja ei voi syöttää itse 11.04:n asennusohjelmassa.

Tämmöinen ainakin löytyi nyt Googlella. https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/ubiquity/+bug/769043

Copy-pastella onnistuu, nähtävästi.

Ei onnaa copy-paste, mitään muuta ei saa kuin vakio-osiot mitä kone tarjoaa. Tänään testasin muutamalla eri variaatiolla ja ainoa millä saa on alternate.

Storck

  • Vieras
Vs: 11.04 osioinnin kanssa ongelma kun usea kovalevy
« Vastaus #5 : 14.05.11 - klo:14.38 »
Onnistui tuo vihdoin tuolla copy-pastella vaikka hankalaa oli. Yhden levyn kun sai "nimettyä" niin seuraavaan heitti automaagisesti saman nimen ja poisto ei ollut helppo kun alueita ei saanut otettua käyttöön.

Onnistuu siis vaikeasti mutta kuitenkin.