Kirjoittaja Aihe: Mikä olisi paras tai parhaita media sottimia?  (Luettu 1851 kertaa)

juhku

• Käyttäjä
    • Profiili
Mikä olisi paras tai parhaita media sottimia?
« : 06.05.11 - klo:18.28 »
Ok eli hankin vähän käytetyn läppärin ja siihen lataan Ubuntun levyltä jonka sain SciFesteiltä. (versio 10.04 LTS) ::)
Läppärin olisi tarkoitus olla musiikki kannettavana kajareille jotka kytken kuuloke reikään, mutta olisiko mitään hyviä muusiikin äänen tasoon muokkaavia ohjelmia ja soittimia jotka lukee/toistaa hyvin musiikkia??? ???
Läppärin tehoista en vielä tiedä, mutta eihän semmoiset ohjelmat kovin raskaita ole!!  ;D
Laittakaa vastausta tulemaan!! :D

jekku

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Mikä olisi paras tai parhaita media sottimia?
« Vastaus #1 : 06.05.11 - klo:19.58 »
Ok eli hankin vähän käytetyn läppärin ja siihen lataan Ubuntun levyltä jonka sain SciFesteiltä. (versio 10.04 LTS) ::)
Läppärin olisi tarkoitus olla musiikki kannettavana kajareille jotka kytken kuuloke reikään, mutta olisiko mitään hyviä muusiikin äänen tasoon muokkaavia ohjelmia ja soittimia jotka lukee/toistaa hyvin musiikkia??? ???
Läppärin tehoista en vielä tiedä, mutta eihän semmoiset ohjelmat kovin raskaita ole!!  ;D
Laittakaa vastausta tulemaan!! :D

Paras on se mikä tuntuu itsestä parhaalta. (Kuten yleisesti on tiedossa: "Vain tunne on totta" ;)
Kokeilemallahan tuo selvinnee?

Minun suosikkini on mplayer ja tilapäiskäyttöön joskus vlc.

Tomin

• Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
« Vastaus #2 : 06.05.11 - klo:20.24 »
Kehotan kokeilemaan mpd:tä ja sen kanssa ncmpc:tä. Voi olla aika katu-uskottava vaihtoehto. Tosin yhtälailla et ehkä siitä tykkää. Silloin joku Rytmilaatikko, Banshee, Audacious, alkuperäinen XMMP (haulla löytänet miten asennetaan) tai ehkä mpd + Sonata voi olla hyvä vaihtoehto. Joskus wikiin kirjoitetut ohjeet (en siis itse tehnyt niitä, mutta uskoisin niiden olevan edelleen toimivat): http://wiki.ubuntu-fi.org/mpd_ncmpc
Lisätietoja:
http://linux.fi/wiki/MPD
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Ganymedes

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 07.05.11 - klo:09.41 »
...
...

Hyvä musiikin laatu ei tule muokkausohjelmista eikä soitto-ohjelmasta. Se tulee hyvästä äänikortista.

Tietysti myös musiikin lähde pitää olla mahdollisimman hyvä sekä kaiuttimet/kuulokkeet pitää olla hyvät, mutta näitä et kysynyt.

MP3-musiikista hienon äänenlaadun saa läppärillä esim. EMU 0202 USB -ulkoisella äänikortilla. Siihen saa myös kuulokkeet kiinni samanaikaisesti ja niitä varten on oma tasonsäätö. Laite ei tarvitse erillistä virtalähdettä. Äänenlaatu on erittäin hyvä, hintaluokka 100 eur. Tietysti tästä tulee yksi laite lisää kannettavaksi, mutta jos olet jo kantamassa kajareitakin, niin tämähän on pienempi ja kevyt.

Soitto-ohjelmaksi käy mikä hyvänsä jonka itse kokee käteväksi. Itse käytän Totemia (Ubuntun perusohjelma). Muita mahdollisuuksia lueteltiin jo edellä. Itse koen Rytmilaatikot ja muut turhan hankaliksi ja sekaviksi, kun minulla musiikkikirjaston järjestys perustuuu aivan muihin asioihin kuin siihen mitä Rytmilaatikko mistäkin biisistä haluaa näyttää ja mitä Tagissa on mukana.

juhku

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 12.05.11 - klo:19.17 »
Ok kiitos kaikille jotka vastasivat!!!  :D
Suunnitelmiin tuli muutos ostin sittenkin optiplex Sx280 Dellin!! toimii moitteettomasti laiton vain lisää töy- muistia ja isomman kiintolevyn! ::) Suosittelisin sitä oikeastaan kaikkille jotka aloittaa kunnon tietokone harrastuksen!! Mulla kestivaan 15min ja se siinä!!  :o