Kirjoittaja Aihe: Typerä versiopäivitysilmoitus  (Luettu 3534 kertaa)

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Typerä versiopäivitysilmoitus
« : 28.04.11 - klo:22.51 »
Ilmoitus Nattyyn päivitysmahdollisuudesta tulee myös ei ylläpitäjille. Tämä ei ole hyvä ratkaisu, sillä monet ummikkokäyttäjät eivät tajua, että asia ei koske heitä, koska heillä ei ole riittäviä oikeuksia. Sen sijaan ilmoitus saa heidät hämmennyksiin ja tulee turhia tukipuheluita käyttäjiltä. >:( >:( >:( >:( >:( >:( >:(

Mitenkähän tämän saisi asap kehitystiimin tietoon korjausta varten ?

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

asuspoju

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 640
  • Linux_Eki useissa verkkopeleissä, palveluissa jne.
    • Profiili
    • Youtube kanavani.
Vs: Typerä versiopäivitysilmoitus
« Vastaus #1 : 28.04.11 - klo:22.53 »
Mutta eikö se ole ok että tule normi käyttäjillekkin? Voivat sitten infota ylläpitäjää että tällaista on ehotettu ubuntun toimesta. Mistä sen tietää jos ylläpitäjä ei olekkaan ajan tasalla ja saa vasta tällöin tietää uudesta distron versiosta.
http://www.youtube.com/user/LinuxEki
"Varkaat tulee ikkunoista"
http://tinyurl.com/ltspopin - Opinnäytetyöni LTSP-järjestelmästä

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Typerä versiopäivitysilmoitus
« Vastaus #2 : 29.04.11 - klo:07.50 »
Mutta eikö se ole ok että tule normi käyttäjillekkin? Voivat sitten infota ylläpitäjää että tällaista on ehotettu ubuntun toimesta. Mistä sen tietää jos ylläpitäjä ei olekkaan ajan tasalla ja saa vasta tällöin tietää uudesta distron versiosta.
Minä olen tehnyt näitä ubuntu asennuksia runsaasti senioreille ja muille vähemmän tietotekniikkaan orientoituneille henkilöille, joille on aivan tarpeeksi ajattelemista normaalissa käytössä. Juuri sen takia olen asentanut heille Ubuntut, ettei päivitysilmoituksilla häiritä windowsmaisesti heidän käyttöään. Tämä Nattyn päivitysmainos nyt sotii tätä aikaisemmin noudatettua periaatetta vastaan, jossa ilmoitukset päivityksistä ovat tulleet ainoastaan ylläpitäjille.

Ylläpitäjien voidaan olettaa olevan tietoisia uusista versioista ja ainakin oma mielipiteeni on, ettei uusia versioita kannata asentaa ummikoille ennen kuin itse on testaillut pari kuukautta varsion toimivuutta omassa käytössään.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Typerä versiopäivitysilmoitus
« Vastaus #3 : 29.04.11 - klo:20.58 »
Jos vaan otat pois sen ilmoituksen kokonaan, auttaako? Ohjelmistolähteiden asetuksista onnistuu. Jokatapauksessa tässä voisi olla Brainstormin paikka.
« Viimeksi muokattu: 29.04.11 - klo:21.00 kirjoittanut Tomin »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Typerä versiopäivitysilmoitus
« Vastaus #4 : 29.04.11 - klo:21.32 »
Jos vaan otat pois sen ilmoituksen kokonaan, auttaako? Ohjelmistolähteiden asetuksista onnistuu. Jokatapauksessa tässä voisi olla Brainstormin paikka.
Siinähän se, kun lähes kaikki ylläpidetävät koneet ovat matkan päässä (2-320km), niin  ei pääse kuittaamaan sitä pois. Turhaa puhelinneuvontaa tulee tämän seurauksena minulle runsaasti. Täytyypä käydä tuolla brainstormissa natkuttamassa tästä vähemmän hyvästä tempauksesta. Kiitos linkistä.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

Dost

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 725
    • Profiili
Vs: Typerä versiopäivitysilmoitus
« Vastaus #5 : 29.04.11 - klo:23.50 »
Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Yhdelle sukulaiselle kun laitoin Ubuntu LTS:n kytkin pois kaikki päivitykset ja repot kaiken varalta.

Heikki Mäntysaari

  • Käyttäjä / tiedottaja
  • Viestejä: 377
    • Profiili
Vs: Typerä versiopäivitysilmoitus
« Vastaus #6 : 30.04.11 - klo:12.39 »
Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Yhdelle sukulaiselle kun laitoin Ubuntu LTS:n kytkin pois kaikki päivitykset ja repot kaiken varalta.
Suosittelisin ennemminkin, että laitat tietoturvapäivitykset asentumaan automaattisesti, onnistuu päivitysten asetuksista.
Suomenkielinen Linux-wiki: Linux.fi - katso myös http://linux.fi/foorumi

Dost

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 725
    • Profiili
Vs: Typerä versiopäivitysilmoitus
« Vastaus #7 : 30.04.11 - klo:13.50 »
Olen aloittajan kanssa samaa mieltä. Yhdelle sukulaiselle kun laitoin Ubuntu LTS:n kytkin pois kaikki päivitykset ja repot kaiken varalta.
Suosittelisin ennemminkin, että laitat tietoturvapäivitykset asentumaan automaattisesti, onnistuu päivitysten asetuksista.

Suositus on hyvä. En ole varma miten se käytännössä toimisi. Miten käy jos kannettava suljetaan väkisin kesken päivityksen? Mitään päänvaivaa käyttäjä ei halua kun sulkee varsinkin kannettavan koneen. En myöskään tiedä hyppivätkö silmille kaikenlaiset pelottavat ilmoitukset, jos ei saa yhteyttä nettiin kun Ubuntu haluaa päivittää itsensä.

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Typerä versiopäivitysilmoitus
« Vastaus #8 : 01.05.11 - klo:14.53 »
Itselläni on myös useita karvaita kokemuksia kesken päivityksen sammutetusta koneesta, joten automaattipäivityksiä ei voi ajatella ummikoille.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

planetisti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 421
    • Profiili
Vs: Typerä versiopäivitysilmoitus
« Vastaus #9 : 01.05.11 - klo:19.06 »
Minusta on huonoa suunnittelua, jos päivitykset voivat sekoittaa koneen.

Fabio

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 29
    • Profiili
Vs: Typerä versiopäivitysilmoitus
« Vastaus #10 : 01.05.11 - klo:19.10 »
Itselläni on myös useita karvaita kokemuksia kesken päivityksen sammutetusta koneesta, joten automaattipäivityksiä ei voi ajatella ummikoille.

T:Jallu59

Minulla ainakin konetta sammutettaessa tulee ilmoitus "checking for unattended upgrades" tai jotain sinnepäin en muista tarkkaan. Eli ilmeisesti tarkistetaan onko automaattipäivitys kesken ja ei sammuteta konetta enenkuin ne on asennettu.