Jos päivitän nykyisen 10.04 LTS versioni 11.04-versioksi, ja huomaan ettei joku asia toimi niinkun pitäisi, niin pystynkö palaamaan vanhaan versiooni ihan nuinvain?
No, tottakai palautus onnistuu, jos olet kopioinut 10.04 -versiosi. "Alaspäin"-päivitykseen ei suoraa ole välineitä. Siis vielä kerran: varmuuskopiot ovat kultaa, jos koitat tehdä operaatioita, joita ei tueta.
Tarkoitatko kopioinnilla jotain koko kiintolevyn imagea?
-Oikeestaan suurin harmi uudelleenasennuksessa on minulla Thunderbird-sähköpostit tileineen ja osoitteistoineen. Pystyisinkö jotenkin tallettamaan ne talteen toiselle osiolle, ja sieltä palauttamaan sitten uuteen Ubuntuasennukseen?
Etsi Thunderbirdin profiili-kansio ja kopsaa se vaikka tikulle ja asennat sen sitten sieltä takaisin uuteen ubuntuun. Profiilit löytyy Ctrl + h. Ja sitten on tilit ja osoitteet edelleen sinulla:)
Olisiko mun meilitilit ja osoitteistot paikallaan, jos .thunderbird-hakemiston kopsaisin uuden Ubuntuasennuksen kotihakemistoon sitten kun olen ensin asentanut siihen uuden tyhjän Thunderbirdin?
________________________________________________________________________________
edit: Kokeilin kopsata toisesta koneestani .thunderbird-hakemiston koneeseen, jossa ei ennestään ollut thunderbirdiä, mutta en saanut niitä tilejä tällä konstilla näkyviin.
Thunderbird haluaa vain tehdä uudet postiasetukset.