Kirjoittaja Aihe: jumittuu.  (Luettu 3030 kertaa)

korpi75

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
jumittuu.
« : 18.04.11 - klo:19.13 »
Nattyn työpöytä jää jumiin. Kun läppäri käyttämäti tai kuten tänään latasin firefoxilla ohjelmaa ja palasin koneelle puolentunnin päästä, oli työpöytä täysin juntturassa. Piti käynnistää uudelleen. Olen asentanut tämän ongelman vuoksi käyttöjärjestelmän uudelleen ja poistanut näytönsäästäjän pois käytöstä. Mutta ei ole auttanut.

FAIL

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 580
  • Linux
    • Profiili
Vs: jumittuu.
« Vastaus #1 : 19.04.11 - klo:16.11 »
Mahtaako koneessasi olla jokin "nukkumistoiminto" eli lepotila ja kone yrittää automaattisesti päästä lepotilaan, mutta se ei toimi Ubuntun kanssa? Katso onko Järjestelmä --> Asetukset --> Virransäästö --> Kohdassa Aseta tietokone valmiustilaan viivellä:  Ja katso mikä siinä on. Jos on jokin luku, testaa vaihtaa se Ei koskaan kohtaan. Voi vika olla jossain muussakin mutta itse epäilisin tuota, jos vika ei ole tuossa niin sitten en osaa auttaa tuon enempää.

FAIL

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 580
  • Linux
    • Profiili
Vs: jumittuu.
« Vastaus #2 : 19.04.11 - klo:17.09 »
Tuplapost, mutta unohdin kokonaan että varmaan käytät Unitya? Tuo neuvo olikin siis Classic Desktopille jota itse käytän aika paljon, mutta nyt aloitin Unityn käytön. Elikkä siitä sivupalkista Sovellukset ja sitten etsi Virransäästö niin siellä pitäisi olla ihan samat asetukset.

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3933
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Vs: jumittuu.
« Vastaus #3 : 19.04.11 - klo:18.53 »
unityä ei kyllä kannata asentaa vielä kuukausiin, odotella että saa "viisaammat" testailtua ja säädeltyä hommat kuntoon siinä. pari kertaa tullu tuota kokeiltua ja aina on lähtenyt mäkeen sen jumisen takia, toki uskon että se saadaan toimivaksi joskus...
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

korpi75

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: jumittuu.
« Vastaus #4 : 19.04.11 - klo:21.18 »
Käytän unityä se on muuten mielestäni toimiva. Virransäästö asetuksista jumittuminen ei mielestäni johdu. Toivossa on hyvä elää, ehkäpä jossain vaiheessa päivitys ongelman korjaa.  :)

lassematias

  • Vieras
Vs: jumittuu.
« Vastaus #5 : 19.04.11 - klo:21.45 »
Paina ctrl+alt+backspace jolloin se starttaa X:än uuestaan. Toimii minulla aina kun jumittaa, mutta pitäisi toimia unityssäki =)

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: jumittuu.
« Vastaus #6 : 19.04.11 - klo:22.27 »
Paina ctrl+alt+backspace jolloin se starttaa X:än uuestaan. Toimii minulla aina kun jumittaa, mutta pitäisi toimia unityssäki =)
Olet sitten vissiin ottanut sen käyttöön, koska tietääkseni tuo yhdistelmä ei ole oletuksena käytössä. Sen taisi saada näppäimistön asetuksista päälle, mutta itse olen jo tottunut käyttämään tarvittaessa Alt+SysRq+k yhdistelmää. Ja se Ctrl+Alt+Backspace on X:n, joten työpöytä ei vaikuta. Alt+SysRq+jotain (esim. se k tai vaikka reisub) on Linuxin, joten siihen ei vaikuta myöskään X.
« Viimeksi muokattu: 19.04.11 - klo:22.29 kirjoittanut Tomin »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

korpi75

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: jumittuu.
« Vastaus #7 : 21.04.11 - klo:23.28 »
Cairo-dock toimii  :) ja on ok

korpi75

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 16
    • Profiili
Vs: jumittuu.
« Vastaus #8 : 25.04.11 - klo:12.15 »
Ohjelmat Totem ja Firefox ainakin jumittavat eli johtunee ohjelmista.