Kirjoittaja Aihe: Ongelmia Ubuntun (ratkaistu)  (Luettu 2461 kertaa)

Tenio

• Käyttäjä
    • Profiili
Ongelmia Ubuntun (ratkaistu)
« : 26.06.06 - klo:12.09 »
Tällaista en löytänyt ennestään, niin päätimpä kirjoittaa. Eli kun kokeilin viikko aikaa kaverin live-CDtä, niin totesin, että en uuteen koneseeni  RedHatia asenakaan, vaan kokeilen Ubuntua. Nyt olen ladannut kaksi versiota ubuntu.comista, (Ubuntu 6.06 AMD 64) desktop- ja alternate-versiot. Koneeni on HPn pavilion dv 8178ea, eli sisältää AMDn Turion 64 bittisen suorittimen. Oletin siis että tuo 64 bittinen versio on oikea minulle. Olen molemmat lataamani  versiot pottanut, ja molemmat herjaavat jo live-CDltä käynnistettäessä heti aloitusvalikon jälkeen:

<0> Kernel panic - not syncing: Attempted to kill init!

Ja kone siis jumittaa tähän. Mitähän teen? Olen joskus RedHatia käyttänyt, mutta en mikään mestari ole Linux-räpellyksessä..

Jaaniin, ja tosiaan XPn rinnalle tuota olen asentamassa, ja pitäisi toisella kovolla olla tilaa mihin linux-osiot voi alustaa (tosin tuskinpa ongelmassa siitä on kyse, koska CDltä buuttikaan ei mene loppuun)
« Viimeksi muokattu: 29.06.06 - klo:11.16 kirjoittanut Tenio »

Melmacian

• Käyttäjä
  • Ubuntu Hardy
    • Profiili
Re: Ongelmia Ubuntun asennusessa
« Vastaus #1 : 26.06.06 - klo:12.40 »
Kokeile 32bittistä versiota. 64bittiset tahtovat joillakin olla hiukan bugisia.

32bittiset toimivat mainiosti 64bittisillä prosessoreillakin.

Tenio

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 26.06.06 - klo:22.53 »
Kiitos!

Ajattelin että tuon 64-bittisen prosessorin hyvät puolet saisi paremmin käytöön, jos olisi tuo käyttöjärjestelmä myös 64-bittisellä tuella. Taidampa kuitenkin noudattaa neuvoasi ja asentaa 32 bittisen version ja käyttää sitä kunnes ilmestyy uusi, paremmin toimiva 64 bittinen.

ja eikun asentamaan. -->

mcduck

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 29.06.06 - klo:11.07 »
Kiitos!

Ajattelin että tuon 64-bittisen prosessorin hyvät puolet saisi paremmin käytöön, jos olisi tuo käyttöjärjestelmä myös 64-bittisellä tuella. Taidampa kuitenkin noudattaa neuvoasi ja asentaa 32 bittisen version ja käyttää sitä kunnes ilmestyy uusi, paremmin toimiva 64 bittinen.

ja eikun asentamaan. -->
Kai tarkistit imageista MD5-summan ennen levylle polttamista, ja poltit riittävän hitaalla nopeudella & laadukkaalle levylle? Tuo nimittäin vaikuttaa ennemmin huonolta levyltä kuin 64-bittisestä versiosta johtuvalta bugilta..
42

Tenio

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #4 : 29.06.06 - klo:11.16 »
En huomannut tarkistaa, mutta poltin kyllä hitaalla nopeudella ja tosiaan useamman kertaa. Toimin samoin tuon 32 bittisen version kanssa,, ja nyt se on asennettu ja käytössä..Kiitos kaikille vastanneille ja lukeneille, luultavasti jo pien kyselen teiltä jotain ylitsepääsemätöntä kun evotan tällä! :P