Kirjoittaja Aihe: sähköpostin forwardointi  (Luettu 1275 kertaa)

t0mpp4

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1
    • Profiili
sähköpostin forwardointi
« : 12.04.11 - klo:12.52 »
Hei!

Minulla on mielestäni pieni ongelma, joka kuitenkin tuntuu paisuvan turhan suureksi.

Eli tavoitteena olisi noutaa sähköpostit muutamalta eri tililtä ja lähettää ne eteenpäin yhteen osoitteeseen. Minulla on kotosalla pyörimässä Ubuntu 10.04 kone ssh-palvelimena 24/7, jota olisi tarkoitus tuohon käyttää. IP-osoite on dynaaminen, tosin käytän myös dyndns:ää.

Mitä työkaluja tuohon pitäsi käyttää? Ideana olisi noutaa sähköpostit palveluntarjoajan mailiserveriltä IMAPilla tai vaikka POPilla ja uudelleenlähettää ne joko tuon saman tai sitten vastaanottavan osoitteen smtp-palvelinta käyttäen. Olen tutkaillut fetcmailia ja postfixiä, mutta onnistuisiko ongelman ratkaiseminen helpommin jollain muilla ohjelmilla? Jotenkin täysimittaisen MTAn pystyttäminen tuntuu liioittelulta.

T.M

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 172
    • Profiili
Vs: sähköpostin forwardointi
« Vastaus #1 : 12.04.11 - klo:13.13 »
Itsellä on fetchmail/spamassassin/liitteidenpoisto/postfix käytössä ja procmail paiskaa viestit sitten eteenpäin yhteen osoitteeseen. Procmail on sotkettu vielä viimeiseksi mukaan jotta saan tiettyihin viesteihin NoReply osoitteen lähettäjäksi.

Eipä tuon postfixin valjastaminen simppeliksi MTA:si kauhean vaikeaa ole tyyliin:
http://www.debianhelp.co.uk/postfix.htm

« Viimeksi muokattu: 12.04.11 - klo:13.15 kirjoittanut T.M »