Kirjoittaja Aihe: Asus EEE 901 + Ubuntu 10.04 Asennus ongelma (Ei pysty lukea levyjä) [RATKAISTU]  (Luettu 2588 kertaa)

samsunix

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 203
    • Profiili
    • samuliweb
Laite tosiaan asus eee 901 ja pakettina ollut muun muassa ubuntu dvd, desktop, net ja remix versiot.
Jokainen jämähtää osioon jossa osiontityökalu pitäisi läsähtää ruutuun. Lykkää virheilmoituksen "Sorry, the program ''parted_server'' closed unexpectedly". Kehotteessa asentaessa tulee ilmoitus "luetaan levyjä" ja siihen se sitten jää. Oon formatoinut levyjä ja koittanu biosis vaihtaa järjestystä sun muuta mutta ei nyt oikein tunnu toimivan mikään.
Ideoita otetaan vastaan.

edit: Poistamalla usb tikun portista väliaikaisesti kohdassa jossa kysytään näppäimistö asettelua auttaa oikaisemaan oisionti palveluun. How ever kun olen tehnyt osionti valinnat ja klikkaan "jatka" (kohdassa 7/7 ) niin asennus ikkuna katoaa ilman minkäänlaista virheilmoitusta.


Ratkaisu: Asenna sd kortilta
« Viimeksi muokattu: 30.03.11 - klo:11.14 kirjoittanut samsunix »

Ganymedes

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3915
    • Profiili
... näistä ideoista ...

Tuo voi hyvin johtua myös viallisesta muistista. Juuri tuollalailla käyttäytyi yksi kone, jossa tein kaikki mahdolliset partitiointi jutut - myös muilla jakeluilla päässen siten hieman eteenpäin - mutta loppujen lopuksi muisti oli vain viallista.

Storck

  • Vieras
Tuo on jokin bugi Ubuntussa, vaivaa välillä 10.10:kin, palstalla useasti keskusteltu aiheesta.

juyli

  • Vieras
Laite tosiaan asus eee 901 ja pakettina ollut muun muassa ubuntu dvd, desktop, net ja remix versiot.

Ei kai tuossa koneessa ole enempää dvd-asemaa? Itse olen asentanut vastaavaan laitteeseen usb-tikulle asennusmedian, jolta asennus on onnistunut ongelmitta. Järjestelmä on nykyisin päivitetty jo epäviralliseen Nattyyn (11.04).
Jos käytössäsi on siis jokin ulkoinen CD/DVD -asema, voi ongelmasi johtua tuosta.
Ubuntua asentamatta sitä koneelle (ja käynnistämättä Gparted -osiointi softaa - vielä tekstipohjainen fdisk saattaisi selviytyä ongelmastasi helpommin).
Linux-asennuksia ko. järjestelmään voi ihmetellä mm. tuxmobil.org -sivuilta.
« Viimeksi muokattu: 29.03.11 - klo:00.02 kirjoittanut juyli »

Storck

  • Vieras
Jos käytössäsi on siis jokin ulkoinen CD/DVD -asema, voi ongelmasi johtua tuosta.

Samaa bugia työntää USB-asennuksellakin.

juyli

  • Vieras
Samaa bugia työntää USB-asennuksellakin.

Entä Ubuntu 10.10? Mutta muistaakseni asensin jo mainitsemaani vastaavaan laitteeseen 10.04 -version. (Todennäköisimmin Ubuntu Netbook Remix:in, joka toimi jo ihan hienosti Livenä - asentamatta).

samsunix

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 203
    • Profiili
    • samuliweb
Ei ole dvd tai cd asemia. Joitain kertoja oon asentanu ubuntun usbi tikulta unetbootinia hyväksikäyttäen eikä aikasemmin ole tullu mitään ihmeelisyyksiä. Toivon että vika ei ole muisteissa koska ylimäärästä muistia en ole lisännyt.

Latailen aamuksi ton 10.10 ja koitan vielä sillä.

googletus antaa seuraavia vikoja mitä tääläkin on mainittu:

  • Poista ylimääräiset usb laitteet ja / tai muistit
  • Bugi?
  • Memtest -> Muisteissa vikaa?
  • Tiedosto korruptoitunut


En silti osaa oikein yhdistää mitään edelisistä tohon varsinaiseen vikaan. Kaikki tsekattu ja pitäis olla ok.

jos 10.10 ei istu niin kokeilen downgreidata pari versioo alaspäin ja katsoa mitä tapahtuu.
edit:

Ei istu. kokeilen vanhempaa versiota. -->
edit:

9.04 asentui ja onnistuin päivittämään 9.10 mutta jo 10.04 asentaessa loppuu asennus tila (4Gt ssd). Se siitä sitten.
edit:
 
Eipä asennu debiankaan. Sama vika.
edit:

Ongelma ratkaistu vaihtamalla asennus mediaa: usb-flash -> Sd-Card
« Viimeksi muokattu: 30.03.11 - klo:11.15 kirjoittanut samsunix »